Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNM-23-142SU KAYNAKLI ENERJİ ÜRETİM SİSTEMLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Su kaynaklı enerji üretim tesisleri hakkında bilgi edinmek ve ilgili hidrolik yapılar için tasarım becerisi kazanmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha REÇBER
Öğrenme Çıktıları
1Su kaynaklı enerji türleri hakkında genel bilgi edinmek,
2Su kaynaklı enerji üretiminin avantaj ve dezavantajları öğrenmek,
3Hidrolik enerjinin hesaplama prensiplerini ve uygulama şekillerini öğrenmek,
4Hidrolik enerji sistemleri ve tasarımları hakkında bilgi edinmek,
5Dalga, akıntı ve gelgit enerjisinin hesaplama prensiplerini ve tasarım şekillerini öğrenmek,
6Su kaynaklı enerji üretiminin çevresel ve ekonomik şartları hakkında bilgi edinmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Su kaynaklı enerji üretimine genel bakış, su kaynaklı enerji üretiminin avantaj ve dezavantajları, su kaynaklı enerji türleri, hidrolik enerji ve uygulamaları, santral ve türbin çeşitleri, jeotermal enerji ve uygulama alanları, dalga enerjisi, akıntı enerjisi, gelgit enerjisi, okyanus enerji sistemleri, çevresel ve ekonomik değerlendirmeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Su kaynaklı enerji üretimine genel bakış,
2Su kaynaklı enerji üretiminin avantaj ve dezavantajları
3Su kaynaklı enerji türleri
4Hidrolik enerji
5Hidrolik enerji kullanım ve uygulama alanları
6Santral ve türbin çeşitleri
7Jeotermal enerji
8Arasınav
9Jeotermal enerjinin kullanım ve uygulama alanları
10Dalga enerjisi
11Akıntı enerjisi
12Gelgit enerjisi
13Okyanus ısıl enerji üretim sistemleri
14Çevresel ve ekonomik değerlendirmeler
15Çevresel ve ekonomik değerlendirmeler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zekai Şen, Temiz Enerji ve Kaynakları, Su Vakfı Yayınları İsmet Akova, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Nobel Yayın Dağıtım Godfrey Boyle, Renewable Energy Power for a Sustainable Future, Oxford University Press Hüseyin Öztürk, Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Kullanımı, Teknik Yayınevi Mehmet Berkün, Su Yapıları, Birsen Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Tartışma15
Beyin Fırtınası120
Makale Yazma110
Bireysel Çalışma120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik5315
Tartışma7214
Beyin Fırtınası7214
Makale Kritik Etme7321
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr