Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNM-23-140SU KAYNAKLARI SİSTEMLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, su kaynakları mühendisliğinin ana hatlarını tanıtmak, su kaynaklarının sürdürülebilir işletme ve yönetimini kavratmak, akarsu morfolojisi ve dinamiği konularında bilgi kazandırmak ve akarsu yapılarının planlama ve tasarımına dair temel bilgileri vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Aysun ALTIKAT
Öğrenme Çıktıları
1Hidrolojik çevrimin bileşenlerini hesaplayabilecek.
2Bir su toplama havzasının hidrolojik analizini yapabilecek.
3Akarsularda taşınan askıda ve sürüntü maddesi debisini hesaplayabilecek.
4Taşkın frekans analizi ve taşkın öteleme hesaplarını yapabilecek.
5Akarsulardan düzenli olarak su alabilmek için kabartma yapılarını tasarlayabilecek.
6Barajların tasarımındaki temel bilgileri uygulayabilecek.
7Baraj haznelerinin tasarımı ve işletme planlamasını yapabilecek.
8Enerji kırıcı yapıları, su alma yapılarının boyutlandırmasını yapabilecek.
9Çok yönlü su yönetimini ele alan bir hidrolik sistem tasarlayabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, büyük ölçekli su kaynağı problemlerini analiz etmek için nicel yöntemlerle ilgilidir. İşlenen konular arasında nehir havzası geliştirme, taşkın kontrolü, su temini, yeraltı suyu iyileştirme ve su kaynaklarıyla ilgili diğer faaliyetler için tesislerin tasarımı ve yönetimi yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Su kaynakları sistemlerine giriş
2Havza Hidrolojisi
3Akarsu morfolojisi
4Akarsularda katı madde hareketi
5Akarsu Düzenlemesi
6Taşkın kontrolü
7Bağlamalar
8Bağlamaların hidrolik ve statik hesapları
9Barajlar
10Baraj tipleri ve barajların statik hesapları
11Baraj Hazneleri
12Enerji kırıcılar
13Su kaynakları yönetimi
14Su kaynaklarının Ekonomik analizi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Purcell, Patrick J, Design of water resources systems, January 2003 S Vedula, P P Mujumdar, Water Resources Systems, Modelling Techniques and Analysis, October 2016 Daniel P. Loucks • Eelco van Beek, Water Resource Systems Planning and Management, Springer, Cham, 2017
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Seminer120
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Seminer120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14242
Seminer212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma17070
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr