Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNM-23-120İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hidrolik Mühendisliğindeki kuramsal ve deneysel sistem analizinde gereksinim duyulan tüm akışkanlar mekaniği bilgilerini öğrenmek/öğretmek. Mikro ölçekteki bu kuramsal temel bilgilerin, Hidrolik yapıların tasarımı ve stabilite analizlerinde nasıl kullanılacağını göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Aysun ALTIKAT
Öğrenme Çıktıları
1Dönem sonunda öğrenciler kuramsal ve deneysel sistem analizinde gereksinim duyulan tüm akışkanlar mekaniği bilgilerini öğrenecektir.
2Mikro ölçekteki kuramsal temel bilgileri, hidrolik yapıların tasarımı ve stabilite analizlerinde kullanabilecektir.
3Hidrolik ve su kaynaklarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilecektir.
4Hidrolik ve su kaynakları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel Denklemler : Süreklilik ve Hareket Denklemleri, Kuvvetler ve İvme. Gerilme-Şekil Değiştirme Bağıntısı (Bünye Denklemi), Euler, Bernoulli ve Navier-Stokes Denklemleri. Potansiyel Akım Teorisi: Çevrintisiz Akımın Fiziği, Potansiyel ve Akım Fonksiyonları, Akım Ağları. Eksenel Simetrik Akımlarda Akım ve Potansiyel Fonksiyonları. Sirkülasyon ve Çevrinti: Sirkülasyonun Tanımı, Çevri Boruları, Çevri Tabakası, Serbest Çevri/vorteks. Basit Potansiyel Akımlar: Üniform Akım, İki Boyutlu Kuyu ve Kaynak. Sınır Tabakası: Çevrintinin Difüzyonu Basit Sistemlerin Süperpozisyonu: Bir Silindir Etrafındaki Akım, Silindire Gelen Kaldırma Kuvveti. Sınır Tabakası: Çevrintinin Difüzyonu Denk., Düz Plaka Üzerindeki Sınır Tab., Sınır Tabakası Kalınlığı. Sınır Tabakası Denklemleri. Sınır Tabakasında Ayrılma. İzler: İlgili Fizik, Çevrilerin Frekansı, İz Denklemleri. Akım İçinde Duran Bir Cisme Gelen Direnç Kuvveti: İlgili Fizik, Direnç Kuvvetinin Genel İfadesi. Akım İzleme ve Ölçme-Değerlendirme Teknikleri .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Denklemler : Süreklilik ve Hareket Denklemleri, Kuvvetler ve İvme
2Gerilme-Şekil Değiştirme Bağıntısı (Bünye Denklemi)
3 Euler, Bernoulli ve Navier-Stokes Denklemleri
4Potansiyel Akım Teorisi: Çevrintisiz Akımın Fiziği
5Potansiyel ve Akım Fonksiyonları, Akım Ağları
6Eksenel Simetrik Akımlarda Akım ve Potansiyel Fonksiyonları
7Sirkülasyon ve Çevrinti: Sirkülasyonun Tanımı
8Çevri Boruları, Çevri Tabakası, Serbest Çevri/vorteks
9Basit Potansiyel Akımlar: Üniform Akım
10İki Boyutlu Kuyu ve Kaynak
11Sınır Tabakası: Çevrintinin Difüzyonu Basit Sistemlerin Süperpozisyonu: Bir Silindir Etrafındaki Akım
12Sınır Tabakası: Çevrintinin Difüzyonu Basit Sistemlerin Süperpozisyonu: Bir Silindir Etrafındaki Akım
13Silindire Gelen Kaldırma Kuvveti
14Silindire Gelen Kaldırma Kuvveti
15Akım İçinde Duran Bir Cisme Gelen Direnç Kuvveti: İlgili Fizik, Direnç Kuvvetinin Genel İfadesi
16Akım İzleme ve Ölçme-Değerlendirme Teknikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Raudkivi and Callander, R.A., “Advanced Fluid Mechanics”, John Wiley, 1975. Rouse, H., “Advanced Mechanics of Fluid”, John Wiley, 1946. Townson, A. C., “Basic Hydrodynnamics”, Butterwont, London, 1987. Yüksel, Y., "İleri Akışkanlar Mekaniği", Beta Yayınları, İstanbul, 2013.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Derse Katılım1615
Problem Çözümü1015
Seminer115
Bireysel Çalışma1015
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım16348
Seminer3515
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14848
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14848
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr