Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 2-İKT-207 | TÜRK İKTİSAT TARİHİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Selçukludan günümüze Türk iktisadi hayatında yaşanan politikaların incelenerek analiz etmek dersin amacıdır. Dönemsel olarak yaşana krizler üzerinde durulup geliştirilmeye çalışılan politikalar üzerinde tartışmalı konuların analizleri yapılması hedeflenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Son 20 yılda Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmelere dair bilgi edinme | 2 | İktisadi büyümenin temellerini kavrayabilme | 3 | Teorik ve pratik analizlerin Türkiye ekonomisi üzerindeki uygulamalarına aşina olma | 4 | Mevcut makroekonomik gelişmeleri değerlendirme kapasitesi kazanma | 5 | Türkiye ekonomisinin işleyişine dair bilgi sahibi olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Derste öncelikle Türkiye ekonomisinde 1980 sonrası yaşanan gelişmeler üzerinde durulacaktır. Ardından 2001 krizi ve 2008 küresel krizinin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerine dair bilgi verilecektir. Bunun yanı sıra derste Türkiye ekonomisinde; işgücü piyasaları, gelir dağılımı, maliye ve para politikaları, enflasyon, ödemeler dengesi ve yatırım alanındaki gelişmeler değerlendirilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve nasıl işleneceğine dair bilgi verilmesi | | | 2 | 1980 sonrası Türkiye ekonomisi temel gelişmeleri | | | 3 | 1980 sonrası Türkiye ekonomisi temel gelişmeleri | | | 4 | 2001 krizi | | | 5 | 2001 krizi sonrası gelişmeler | | | 6 | 2008 Küresel krizi ve Türkiye ekonomisi üzerine etkisi | | | 7 | İşgücü piyasaları | | | 8 | Gelir dağılımı | | | 9 | Maliye politikası | | | 10 | Para politikası | | | 11 | Enflasyon hedeflemesi | | | 12 | Ödemeler Dengesi | | | 13 | Yatırım Dinamikleri | | | 14 | Türkiye ekonomisine dair genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 15 | 10 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Tartışma | 10 | 10 | Alan Çalışması | 4 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Ev Ödevi | 20 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Rapor | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|