Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2-İKT-205BÜYÜME TEORİSİNDE YENİ YAKLAŞIMLARSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; büyüme teorisi çerçevesinde geleneksel ve modern büyüme teorilerinin tanıtımı, büyüme teorisi alanındaki yeni yaklaşımları ve bu yeni yaklaşımları içeren modellerin ve diğer etkileşimlerinin açıklanmasıdır. Modern Büyüme Teorileri: I. Dalga Harrod-Domar Büyüme Modellerinin Analizi ve Tartışılması, II. Dalga Neoklasik-Solow Büyüme Modelinin Analizi ve Tartışılması, Neokeynesyen Büyüme Modellerinin Analizi ve Tartışılması, III. Dalga İçsel Büyüme Modellerinin (İBM) Ortaya Çıkışı, İçsel Büyüme Modelleri Türleri. İçsel Büyüme Modelleri Üzerine Ampirik Çalışmalar ve İçsel Büyüme Modelleri Üzerine Tartışmalar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Büyüme Teorisi konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türev ve İntegralin Temel Kuralları
2 Neoklasik Büyüme : Kararlı Denge Solow Modelinin varsayımları, Neoklasik Üretim Fonksiyonları, Solow Durağan Durum Denklemi
3Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Yönsel Alanlar, Eş-eğim Çizgileri, Solow Modeli için Yönsel Alanlar ve Eş-eğim Çizgileri Analizi.
4Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Kararlılık (İstikrar), Asimptotik Kararlılık, Tümel Kararlılık, Yerel Kararlılık, Faz Çizgisi
5Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Solow Modelinin Dengeli Büyüme Patikası Nitelikleri, Solow Modelinde Tasarruf Oranı Değişiminin Etkileri.
6Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Solow Modeli ve Sermaye Birikiminin Altın Kural Düzeyi, Altın Kural Durağan Durumuna Geçiş
7Tasarruf Oranının İçselleştirilmesi: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli Ramsey Tipi Büyüme Modellerine Genel Bakış
8Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Sermaye İçermeyen Biçim
9 Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Sermaye İçeren Biçim
10 Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Yaparak-Öğrenme (Learning by Doing) Biçimi
11Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: İnsan Sermayesi Modeli Lucas Yaklaşımı
12 Ülkelerarası Gelir Farklılıklarını Açıklamak: Ampirik Bir Uygulama, Sosyal Altyapı, Koşullu ve Koşulsuz Yakınsama.
13 Yakınsama Regresyonları: Koşulsuz ve Koşullu Yakınsama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav130
Derse Katılım1510
Uygulama/Pratik1010
Tartışma1010
Alan Çalışması410
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2010
Ev Ödevi2010
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı130
Rapor170
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr