Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2-İKT-208BÖLGESEL KALKINMA POLİTİKALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; ekonomik kalkınma teorileri hakkında bilgi edinerek söz konusu teorilerin eleştirel bir analizini yapmak ve bölgesel kalkınma politikalarını derinlemesine incelemektir. Ders, ekonomik kalkınma teorilerinin detaylı analiziyle başlamakta ve devamında bölgesel kalkınma politikalarına yer verilmektedir. Ardından bölgesel kalkınma politika ve uygulamalarına değinilerek günümüzde uygulanan bölgesel kalkınma politikaları kalkınma ajansları bağlamında ele alınmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders, bölgesel kalkınma teorilerini açıklar.
2Bu ders, yerleşme seçimi teorisini açıklar.
3Bu ders, Türkiye'de bölgesel eşitsizlikleri açıklar.
4Bu ders, göçün bölgesel kalkınma üzerindeki rolünü açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders süresince iktisadi sistemlerin mekânsal karakterleri analiz edilecek, iktisadi faaliyetlerin mekân üzrindeki dağılımını yöneten faktörler incelenecektir. İncelenecek konular arasında, sınai yerleşimin belirleyenleri, bir firmanın ortaya çıkışının ya da üretimden çekilişinin bölge üzerindeki, iç göç ve arazi kullanımdaki değişikliklerle bölgesel uzmanlaşma ve bölge içi değişimin belirleyenleri, sosyal ve iktisadi değişimin çevre üzerindeki etkileri, ve iktisadi ve sosyal koşulların coğrafi birlikteliği vardır. Dersin ikinci bölümü ise Türkiye'de bölgesel politikalara ayrılmıştır. Türkiye'de bölgesel kalkınma ve ilerleme farklı veri setleri kullanılarak analiz edilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş : bölgesel iktisat nedir ?
2Bölgelerin sistemleri
3Bölge içinde arazi kullanımının düzenlenmesi
4Konum teorisi ve iktisadi faaliyet
5Modeller ve bölgesel iktisadi büyümenin sorunları
6Modeller ve bölgesel iktisadi büyümenin sorunları
7Göçün rolü
8Göçün rolü
9Uluslararası düzeyde bölgeler-arası iktisat
10Türkiye'de bölgesel eşitsizliklerin analizi
11Türkiye'de bölgesel kalkınma politikaları
12İktisadi ve sosyal yoksulluk
13Kalkınma planları: bölgesel kalkınmanın vurgulanması
14Dersin İçeriğini Yeniden İnceleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav130
Derse Katılım1510
Uygulama/Pratik1010
Tartışma1010
Alan Çalışması410
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2010
Ev Ödevi2010
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı170
Rapor130
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr