Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1-İKT-105 | PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Parasal konulara ilişkin temel teoriler ve politikalar. Dışa kapalı ve dışa açık ekonomilerde para politikalarının etkinliğinin incelenmesi. Para tanımı, özellikleri, fonksiyonları, başlıca para sistemleri; Para talebi teorileri ve para arzına ilişkin farklı yaklaşımlar, TCMB’nin benimsediği çeşitli parasal tanımlar; finansal sistem: Merkez Bankaları, bankalar ve banka-dışı finansal kurumlar. Bunlar arasındaki ilişkilerin para tanımı ve para politikalarına etkileri; parasal aktarma kanalları: faiz, döviz, servet, monetarist aktarma kanalları; para politikalarında ara hedef uygulamaları; parasal büyüklükler, döviz kurları, faiz oranları, nominal GSYİH hedeflemesi; iktisat okullarına göre para politikalarının etkinliği ve para politikalarına verilen önem. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Para, banka ve finansal konularda karşılaşılan kavramları detaylı olarak tanımlayabilir. | 2 | Para ve sermaye piyasaları ve bu piyasaların işleyişi konusunda uygulayamaya yönelik bilgi sahibi olabilir. | 3 | Türk ekonomi tarihini öğrenir. | 4 | Belirli dönemlerde uygulanmış olan parasal politikaları irdeleyebilir. | 5 | İleriye yönelik rasyonel kararlar alabilir. | 6 | Ekonomik gelişmeleri çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Parasal ve finansal alanda teori, politika ve uygulamaya yönelik bilgiler içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Paranın Tanımı ve Fonksiyonları | | | 2 | Paranın Tarihçesi | | | 3 | Türkiye’de Mali Kesim, Merkez Bankası | | | 4 | Mevduat Bankaları, Menkul Kıymetler Borsası ve Bankerler | | | 5 | Diğer Mali Kurumlar | | | 6 | Para Arzı Analizi, Türkiye İçin Parasal Analiz | | | 7 | Rezerv Para, Parasal Taban ve Merkez Bankası Parası, Merkez Bankası Bilanço Analizi | | | 8 | Para Artış Mekanizması; Mevduat ve Kredi Çoğaltanı, Para Çoğaltanı, Türkiye İçin Uygulama | | | 9 | Para Talebi Teorileri; Klasik ve Paracı Yaklaşımlar, Keynesyen ve Neo Keynesyen yaklaşımlar | | | 10 | Para Talebi Denklemi; Para Talebi Dolanım Hızı ve Parasal Hedefleme, Türkiye İçin Uygulama | | | 11 | Faiz Teorileri, Faiz Oranının Belirlenmesi | | | 12 | Para ve Gelir, Parasal Aktarım Mekanizması | | | 13 | Ekonomide Genel Denge, Ödemeler Dengesine Parasal Yaklaşım | | | 14 | Para Politikası Stratejileri ve Türkiye’de Para Politikası Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 15 | 10 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Tartışma | 10 | 10 | Alan Çalışması | 4 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Ev Ödevi | 20 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Rapor | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|