Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-177AHLAK DİN İLİŞKİSİ - IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ahlâkın insan ve toplum için yeri ve önemini kavratmak; ahlakî kavram, değer, ilke ve kurallar konusunda felsefî bir bakış açısı kazandırmak; felsefe tarihinde ortaya çıkmış ahlak teorilerini analitik bir yaklaşımla değerlendirebilmek; intihar, ötenazi, doku-organ bankaları ve cinsellik gibi sosyal ahlak konularında felsefî bir analiz gücü kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ahlâkın insan hayatında yeri ve önemi; ahlak kavramının felsefî analizi; ahlâkın din, hukuk, siyaset, iktisat gibi diğer disiplinler ile olan ilişkisi; ahlaki kavram, değer, ilke ve kuralların açıklanması. Ahlaki yaptırım, yükümlülük ve sorumluluğun tanımlanması, temellendirilmesi; ahlak felsefesinin genel felsefe içindeki yeri, ahlak teorilerinin değerlendirilmesi. İntihar, ötenazi, doku-organ bankaları ve cinsellik gibi sosyal ahlak konularının analizi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik'in TarifiMüzakere
2Etik'in MetoduMüzakere - Seminer
3Etik'in ProblemleriMüzakere
4Etik'de Olgu-Değer İliskisiMüzakere - Seminer
5Etik'de Vicdan ve Ahlak İliskisiMüzakere
6Etik'in BölümlenmesiMüzakere - Seminer
7Teorik EtikMüzakere
8Pratik EtikMüzakere - Seminer
9Bireysel ve Şahsi EtikMüzakere
10Sosyal ve Medeni EtikMüzakere - Seminer
11Etik EkolleriMüzakere
12Etik'in Dini TemeliMüzakere - Seminer
13Sosyal EtikMüzakere
14SorumlulukMüzakere - Seminer
15Genel DeğerlendirmeMüzakere
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Nikomakhos'a Etik, Aristoteles, Ayraç Yay., Ankara 1998. 2. Eudemos'a Etik, Aristoteles, Dost Kitabevi, Ankara 1999. 3. Ahlak, Hilmi Ziya Ülken, Ülken Yay., İstanbul 2001. 4. Etiğe Giriş, Ahmet Cevizci, Paradigma Yay., İstanbul 2002. 5. Mutluluk Ahlakı, Bedia Akarsu, İnkılap Yay., İstanbul 1998. 6. Ahlak Felsefesi, Bedia Akarsu, İnkılap Yay., İstanbul 1999. 7. Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yay., İstanbul 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Seminer188
Makale Kritik Etme155
Bireysel Çalışma2510
Okuma1110110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr