Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-177 | AHLAK DİN İLİŞKİSİ - II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ahlâkın insan ve toplum için yeri ve önemini kavratmak; ahlakî kavram, değer, ilke ve kurallar konusunda felsefî bir bakış açısı kazandırmak; felsefe tarihinde ortaya çıkmış ahlak teorilerini analitik bir yaklaşımla değerlendirebilmek; intihar, ötenazi, doku-organ bankaları ve cinsellik gibi sosyal ahlak konularında felsefî bir analiz gücü kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ahlâkın insan hayatında yeri ve önemi; ahlak kavramının felsefî analizi; ahlâkın din, hukuk, siyaset, iktisat gibi diğer disiplinler ile olan ilişkisi; ahlaki kavram, değer, ilke ve kuralların açıklanması. Ahlaki yaptırım, yükümlülük ve sorumluluğun tanımlanması, temellendirilmesi; ahlak felsefesinin genel felsefe içindeki yeri, ahlak teorilerinin değerlendirilmesi. İntihar, ötenazi, doku-organ bankaları ve cinsellik gibi sosyal ahlak konularının analizi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik'in Tarifi | Müzakere
| | 2 | Etik'in Metodu | Müzakere - Seminer | | 3 | Etik'in Problemleri | Müzakere | | 4 | Etik'de Olgu-Değer İliskisi | Müzakere - Seminer | | 5 | Etik'de Vicdan ve Ahlak İliskisi | Müzakere | | 6 | Etik'in Bölümlenmesi | Müzakere - Seminer | | 7 | Teorik Etik | Müzakere | | 8 | Pratik Etik | Müzakere - Seminer | | 9 | Bireysel ve Şahsi Etik | Müzakere | | 10 | Sosyal ve Medeni Etik | Müzakere - Seminer | | 11 | Etik Ekolleri | Müzakere | | 12 | Etik'in Dini Temeli | Müzakere - Seminer | | 13 | Sosyal Etik | Müzakere | | 14 | Sorumluluk | Müzakere - Seminer | | 15 | Genel Değerlendirme | Müzakere | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Nikomakhos'a Etik, Aristoteles, Ayraç Yay., Ankara 1998.
2. Eudemos'a Etik, Aristoteles, Dost Kitabevi, Ankara 1999.
3. Ahlak, Hilmi Ziya Ülken, Ülken Yay., İstanbul 2001.
4. Etiğe Giriş, Ahmet Cevizci, Paradigma Yay., İstanbul 2002.
5. Mutluluk Ahlakı, Bedia Akarsu, İnkılap Yay., İstanbul 1998.
6. Ahlak Felsefesi, Bedia Akarsu, İnkılap Yay., İstanbul 1999.
7. Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yay., İstanbul 1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 11 | 10 | 110 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|