Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-102DİN SOSYOLOJİSİNE GİRİŞ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin önemli din teorilerini kavramasına, yapılan din bilim araştırmalarını eleştirip yeni yorumlar ortaya koymasına yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrar. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma.
2Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapar.
3Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz eder.
4Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrama. Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapma. Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz etme. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları
2Din Bilimlerine göre din fenomeni
3Din bilimlerinde dinin kökeni ile ilgili tartışmalar
4Sosyolojik din teorileri ve eleştirisi
5Psikolojik din teorileri ve eleştirisi
6Antropolojik din teorileri ve eleştirisi
7Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları
8Din Bilimlerinin temel paradigmaları: 1)Evrimci ve Batı merkezci tarih anlayışı
92. Tecrübecilik ve determinizm
103. İndirgemecilik
11Din bilimlerinde yeni gelişmeler
12Manevi yaşam(spirtuality) ve din
13Din ve bilimsel araştırmaların geleceği
14Genel değerlendirme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Brian Morris, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler, Ankara 2004. - Ömer Mahir Alper, Batı’da Din Çalışmaları, İstanbul 2002. - Zeki Özcan, Din Bilimi Yazıları I, İstanbul 2001. - W.E.Paden, Kutsalın Yorumu Bursa 2008. - E.Evans-Pritchard, İlkellerde Din, Ankara 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma71284
Ev Ödevi9654
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr