Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-165 | KUR'AN İLİMLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur’an ilimleri hakkında lisansüstü düzeyde bilgi edindirmek, bu bilgiler ışığında Kur’an’ın doğru yorumlanmasına katkıda bulunmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Zeki HALİS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kur’an İlimlerinin doğuşu ve gelişmesi hakkında yeterli bilgiye sahip olma | 2 | Kur’an’ın Metinleşme Sürecinin Kavranması | 3 | Vahyin Genel Olarak Tanınması | 4 | Kur’an’da garip/ az bilindiği varsayılan kelimeler hakkında bilgi sahibi olma | 5 | Kur’an’ın Metinleşmesiyle İlgili Faaliyetlerin Bilinmesi | 6 | Kur’an’ın Lafzıyla İlgili İlimlerin Bilinmesi | 7 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimlerin Bilinmesi | 8 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimlerin Bilinmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an İlimlerinin doğuşu ve gelişmesi, Kur’an’ın Yazısı, Tekraru’l-Kur’an, Sûre başlarının incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tefsir Usul’ünün Temel Kaynakları | | | 2 | Kur’an’ın Metinleşme Süreci | | | 3 | Kur’an’ın Metinleşmesiyle İlgili Faaliyetler | | | 4 | Kur’an’ın Okunması/Kıraatler | | | 5 | Kur’an’ın Lafzıyla İlgili İlimler | | | 6 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler | | | 7 | Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler | | | 10 | Kur’an’ın Tarihiyle İlgili İlimler | | | 11 | Genel Olarak Kur’an-ı Anlamak | | | 12 | Genel Olarak Kur’an-ı Yorumlamak | | | 13 | Kur’an Yorumunda Öznellik | | | 14 | Kur’an-ı Anlama Yöntemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, DİBY, Ankara, 1983.
Halis Albayrak, Tefsir Usulü, Şule Yayınları, İstanbul, 1998.
Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İst. 2008.
Es-Suyuti el-İtkan fı Ulumil Kuran, Dımeşk, 1993.
Ez-Zerkesi, el-Burhan fi Ulumil Kur’an, Daru’l-Fikr, Beyrut, 1988.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 7 | 7 | 49 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|