Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-166KUR'AN AHLAKISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fert ve toplumda meydana gelen ahlaki çözülmenin ilahi metin açısından çözümünün yolları Çeşitli alanlarda ortaya çıkan “Ahlak bunalımının” yansımalarının boyutlarının tespitini yapmak. Çağımızda yeniden bir ahlak tasavvuru ve ahlakının inşasının yollarını aramak Ahlaki çözülmeyi doğuran sebeplerin tespitini yapmak Yeni bir “Ahlak teolojisinin” imkanı ve inşası
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
1Ahlaki bağların çözülmesinin nedenlerinin bilinmesi
2“Mekarim-i ahlakı tamamlamanın” çağımızda işlevsel hale getirmek
3Ahlaki bunalımın “kutsal dışlanarak” oluşturulmasının doğuracağı problemlerin tespiti
4Çağımızın ahlak bunalımı ve bunu doğuran sebeplerin ortaya konulması
5Ahlaki bunalımın tezahürleri ve sonuçları
6Toplumsal değişim ve ahlak ilişkisi
7Ahlaki değerlerin “Asrın idrakine” sunulmasının yollarının tespiti
8Çağımızın ahlak bunalımını doğuran ve karmaşık hale getiren nedenlerin tespiti
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an-ı Kerim’in ana kavramlarının kavratılması Modern dünyanın ahlaki bunalımına ilahi metnin katkısı İlahi metnin nüzul sürecinde ahlak toplumunun inşasının imkânı Geçmiş toplumlarının helak oluşları ve ahlak ile ilişkisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlaki yükümlülüğün kaynakları
2Kur’an-ı Kerim
3Sünnet
4Ahlaki yükümlülüğün özellikleri
5Ahlaki sorumluluk
6Ahlaki müeyyide
7Ameli ahlak
8Ferdi ahlak
9Aile ahlakı
10Sosyal ahlak
11Din ve ahlak ilişkisi
12Evrensel ahlaki değerler
13Ahlaki bunalımın nedenleri
14İslam ahlakının nazari boyutları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
el-GAZZÂLİ, Ebu Hâmid Muhammed b. Muhammed; İhyau 'Ulumiddin, Daru'l-Ma'rife, Beyrut, 1985 DRAZ M. Abdullah, Kur’an Ahlakı, Trc. Emrullah YÜKSEL, Ünver GÜNAY, İst. 1993. Kur'an'a Giriş, Trc. Salih Akdemir, Ank. 2000. ŞİMŞEK Sait, Kur’an’ın Ana Konuları, İst. 1999. Çağımızın Ahlak Bunalımı ve Çözüm Arayışları, Ensar Neşriyat, İst. 2009. Fazlur Rahman, Ana Konularıyla Kur’an, Ank. 1993. ACURRİ, EBU BEKR MUHAMMED; Âlimlerin Ahlakı, Trc. M. Emin Akın, Ank. 1993. AYDIN Mehmet Sait; Tanrı-Ahlak ilişkisi, Ank. 1990. GÜNGÖR Erol; Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, İst., 1995. İZUTSU, Toshihiko; Kur'ân'da Dini ve Ahlâki Kavramlar, Trc. Selahattin Ayaz. Pınar Yayınları İst. 1991. KILIÇ Recep; Ahlakın Dini Temeli, Ank. 1998. Ayet Ve Hadislerin Işığında İnsan Ve Ahlak, Ank. 1995. NAİM Ahmed Babanzade; İslâm Ahlakının Esasları, Ank. 1995. SİBAİ Mustafa; Ahlaküna'l-İçtimai, el-Mektebetu'l-İslami, Beyrut, 1987.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma224
Beyin Fırtınası4416
Seminer5525
Makale Yazma5525
Makale Kritik Etme5525
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5525
Okuma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr