Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-150İŞARİ TEFSİRSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İşari tefsir metinlerinin tespit ve okunması İşari tefsir metinlerinin getirdiği kazanımların olup olmadığının bilinmesi İşari tefsir ve modern hayata getirdiği bakış Kur’an-ı Kerim’in yorumunda işari tefsircilerin getirdiği bakış
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
1Kur’an’ farklı yönelişlerinin ortaya çıkarılması
2İşari tefsir ekolünün bilinmesi
3Tefsir ekollerinin ortaya çıkışının ortaya konulması
4İşari tefsir ekolünün sistemleştirilmesinin ortaya konulması
5İşari tefsir metinlerinin tahlili ve kazanımları
6İşari tefsir metinlerinin dirayet tefsir metinleri ile mukayesesi
7İşari tefsirlerinin dili
8İşari tefsirlerinin toplumsal kazanımları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an-ı Kerim’e farklı yönelişlerin bilinmesi İşari tefsirin şer’i yönünün olup olmamasının ortaya konulması İşari tefsirin makbul olmasının şartlarının tahlilinin yapılması İşari tefsirin doğuşu ve sistemleşmesinin bilinmesi İşari tefsire yöneltilen tenkitlerin boyut ve imkânları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf ve ortaya çıkışı
2İşari tefsir ekolunun ortaya çıkması
3İşari tefsire duyulan ihtiyaç
4İşari tefsirin makbul olmasının şartları
5İşari tefsirin makbul olmayan boyutları
6İşari tefsire yöneltilen tenkitler
7İşari tefsirlerden örnek metinler, işari ve dirayet tefsirinin bir arada birleştirilmesi
8Ruhu’l-Beyan’dan tefsir metinleri
9İhlâs süresi örneği
10Favatihu’l-İlahiyye’den örnek metinler
11Şems süresi örneği
12el-Keşf ve’l-Beyan’dan örnek metinler
13Ruhu’l-Meani’den örnek metinler
14Fatiha süresi örneği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ZEHEBİ Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Beyrut, 1976 el-ÂLUSİ Ebu'l-Fadl Şihâbuddin; Ruhu'l-Meâni fi Tefsiri'l-Kur'âni'l-Azîm ve's-Sebi'l-Mesâni, Dâru'l-Fikr, ş. y., t.y. ATEŞ, Süleyman; İşari Tefsir Okulu, İst. el-BURSEVİ, İsmail Hakkı; Tefsiru Ruhi'l-Beyân, Eser Neşriyat, İst. 1389. el-GAZZÂLİ, Ebu Hâmid Muhammed b. Muhammed; İhyau 'Ulumiddin, Daru'l-Ma'rife, Beyrut, 1985 NEHCUVÂNÎ, Nimetullah b. Mahmud, el-Fevatihu'l-İlahiyye ve'l-Mefatihu'l-Gaybiyye İstanbul 1325. SA’LEBİ , Ebu İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, el-Keşf ve’l-Beyan, TÜSTERİ Sehl b. Abdillah, Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim, Mısır, 1329. SÜLEMİ, Abdurrahman Hakaiku’t-Tefsir,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma5525
Beyin Fırtınası5525
Seminer5525
Makale Yazma5525
Makale Kritik Etme4312
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma339
Okuma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr