Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-150 | İŞARİ TEFSİR | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İşari tefsir metinlerinin tespit ve okunması
İşari tefsir metinlerinin getirdiği kazanımların olup olmadığının bilinmesi
İşari tefsir ve modern hayata getirdiği bakış
Kur’an-ı Kerim’in yorumunda işari tefsircilerin getirdiği bakış
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Zeki TAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kur’an’ farklı yönelişlerinin ortaya çıkarılması | 2 | İşari tefsir ekolünün bilinmesi | 3 | Tefsir ekollerinin ortaya çıkışının ortaya konulması | 4 | İşari tefsir ekolünün sistemleştirilmesinin ortaya konulması | 5 | İşari tefsir metinlerinin tahlili ve kazanımları | 6 | İşari tefsir metinlerinin dirayet tefsir metinleri ile mukayesesi | 7 | İşari tefsirlerinin dili | 8 | İşari tefsirlerinin toplumsal kazanımları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an-ı Kerim’e farklı yönelişlerin bilinmesi
İşari tefsirin şer’i yönünün olup olmamasının ortaya konulması
İşari tefsirin makbul olmasının şartlarının tahlilinin yapılması
İşari tefsirin doğuşu ve sistemleşmesinin bilinmesi
İşari tefsire yöneltilen tenkitlerin boyut ve imkânları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvuf ve ortaya çıkışı | | | 2 | İşari tefsir ekolunun ortaya çıkması | | | 3 | İşari tefsire duyulan ihtiyaç | | | 4 | İşari tefsirin makbul olmasının şartları | | | 5 | İşari tefsirin makbul olmayan boyutları | | | 6 | İşari tefsire yöneltilen tenkitler | | | 7 | İşari tefsirlerden örnek metinler, işari ve dirayet tefsirinin bir arada birleştirilmesi | | | 8 | Ruhu’l-Beyan’dan tefsir metinleri | | | 9 | İhlâs süresi örneği | | | 10 | Favatihu’l-İlahiyye’den örnek metinler | | | 11 | Şems süresi örneği | | | 12 | el-Keşf ve’l-Beyan’dan örnek metinler | | | 13 | Ruhu’l-Meani’den örnek metinler | | | 14 | Fatiha süresi örneği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ZEHEBİ Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Beyrut, 1976
el-ÂLUSİ Ebu'l-Fadl Şihâbuddin; Ruhu'l-Meâni fi Tefsiri'l-Kur'âni'l-Azîm ve's-Sebi'l-Mesâni, Dâru'l-Fikr, ş. y., t.y.
ATEŞ, Süleyman; İşari Tefsir Okulu, İst.
el-BURSEVİ, İsmail Hakkı; Tefsiru Ruhi'l-Beyân, Eser Neşriyat, İst. 1389.
el-GAZZÂLİ, Ebu Hâmid Muhammed b. Muhammed; İhyau 'Ulumiddin, Daru'l-Ma'rife, Beyrut, 1985
NEHCUVÂNÎ, Nimetullah b. Mahmud, el-Fevatihu'l-İlahiyye ve'l-Mefatihu'l-Gaybiyye İstanbul 1325.
SA’LEBİ , Ebu İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, el-Keşf ve’l-Beyan,
TÜSTERİ Sehl b. Abdillah, Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim, Mısır, 1329.
SÜLEMİ, Abdurrahman Hakaiku’t-Tefsir,
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|