Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-132İLMİ TEFSİRSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel yorumun/tefsirinin mahiyetini ortaya koymak Bilimsel yorumun imkânı ve sorunlarının belirlenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist Prof. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel yoruma ihtiyaç duyulmasının arka planının bilinmesi
2Teknik, teknoloji ve bilimsel yorum ilişkisinin boyutları
3Evrensellik algısı ve bilimsel yorumlama ilişkisinin kavranması
4Bilimsel yorumun tahlilini yapmak
5Bilimsel yorumun ortaya çıkış sebeplerinin tahlilini yapmak
6Bilimsel yorumu besleyen dinamiklerin ortaya konulması
7Bilimsel yorumu besleyen metinlerin bilinmesi ve tartışılması
8Din dili açısından bilimsel yorumun imkânı ve sınırları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an-bilim ilişkisinin tarihi gelişiminin ortaya konulması Bilimsel tefsirin dayanakları ve Saikleri Kur’an-ı Kerim’de peygamber mucizelerinin bilimsel yönlerinin olup olmadığının belirlenmesi Kur’an-ı Kerim’in bilim ve teknolojiye ışık tutup tutmadığının analizinin yapılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur’an bilim ilişkisi
2Teknik ve teknoloji
3Kur’an ve bilimsel bilginin tarihi gelişimi
4Bilimsel yorumun dayanakları
5Peygamber mucizeleri ve bilimsellik ilişkisi
6Bilimsel tefsirin faydaları
7Bilimsel yorumun mahzurları
8Kur’an-ı kerim’de bazı ilmi konulara örnekler
9Astronomi
10Biyoloji, botanik
11Coğrafya
12Jeoloji
13Henüz kesinleşmemiş konulara örnekler
14Eşya nakli, koku nakli, hayvanlarla konuşma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ZEHEBİ Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Beyrut, 1976 ez-ZERKÂNî, Muhammed Abdu'l-Azim, Menâhilu'l-İrfân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, th. ez-ZERKEŞî, Bedruddin Muhammed b. Abdillah, el-Burhân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, 1988. YILDIRIM, Suat, Kur'ân-ı Kerîm ve Kur'ân İlimlerine Giriş, İst. 1984. TABBÂRE Afîf Abdulfettah, İlmin ışığında İslâmiyet, Trc. Mustafa Öz, İst. 1981. eş-ŞÂTİBİ, Ebu İshâk İbrahim b. Musa, el-Muvafakât, Thk. Abdullah Draz, Beyrut, 1991. er-RÂZİ, Fahruddin Muhammed b. Ömer, et-Tefsiru'l-Kebir, By. Th. TOZLU Necmettin; Bilim ve Hayat, Ank., 1998. KIRCA, Celal; "İnsanlık Tarihi Açısından Kur'ân-ı Kerîm'de Medeniyet" İslâmi Araştırmalar Dergisi 2. sayı Ank. 1986. Kur'ân-ı Kerîm'de Fen Bilimleri, İst. 1994. el-FARUKİ İsmail Raci; "Sosyal Bilimlerin İslamileştirilmesi", Trc. Abdürrahim Gül, İslâm Ve Bilim, İst., 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Bütünleme Sınavı155
Derse Katılım14570
Tartışma236
Beyin Fırtınası236
Seminer236
Makale Yazma4520
Makale Kritik Etme248
Bireysel Çalışma236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Okuma2612
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr