|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-132 | İLMİ TEFSİR | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bilimsel yorumun/tefsirinin mahiyetini ortaya koymak
Bilimsel yorumun imkânı ve sorunlarının belirlenmesi
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assist Prof. Zeki TAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel yoruma ihtiyaç duyulmasının arka planının bilinmesi | 2 | Teknik, teknoloji ve bilimsel yorum ilişkisinin boyutları | 3 | Evrensellik algısı ve bilimsel yorumlama ilişkisinin kavranması | 4 | Bilimsel yorumun tahlilini yapmak | 5 | Bilimsel yorumun ortaya çıkış sebeplerinin tahlilini yapmak | 6 | Bilimsel yorumu besleyen dinamiklerin ortaya konulması | 7 | Bilimsel yorumu besleyen metinlerin bilinmesi ve tartışılması | 8 | Din dili açısından bilimsel yorumun imkânı ve sınırları |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kur’an-bilim ilişkisinin tarihi gelişiminin ortaya konulması
Bilimsel tefsirin dayanakları ve Saikleri
Kur’an-ı Kerim’de peygamber mucizelerinin bilimsel yönlerinin olup olmadığının belirlenmesi
Kur’an-ı Kerim’in bilim ve teknolojiye ışık tutup tutmadığının analizinin yapılması
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kur’an bilim ilişkisi | | | 2 | Teknik ve teknoloji | | | 3 | Kur’an ve bilimsel bilginin tarihi gelişimi | | | 4 | Bilimsel yorumun dayanakları | | | 5 | Peygamber mucizeleri ve bilimsellik ilişkisi | | | 6 | Bilimsel tefsirin faydaları | | | 7 | Bilimsel yorumun mahzurları | | | 8 | Kur’an-ı kerim’de bazı ilmi konulara örnekler | | | 9 | Astronomi | | | 10 | Biyoloji, botanik | | | 11 | Coğrafya | | | 12 | Jeoloji | | | 13 | Henüz kesinleşmemiş konulara örnekler | | | 14 | Eşya nakli, koku nakli, hayvanlarla konuşma | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ZEHEBİ Muhammed Hüseyin, et-Tefsir ve’l-Müfessirun, Beyrut, 1976
ez-ZERKÂNî, Muhammed Abdu'l-Azim, Menâhilu'l-İrfân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, th.
ez-ZERKEŞî, Bedruddin Muhammed b. Abdillah, el-Burhân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, 1988.
YILDIRIM, Suat, Kur'ân-ı Kerîm ve Kur'ân İlimlerine Giriş, İst. 1984.
TABBÂRE Afîf Abdulfettah, İlmin ışığında İslâmiyet, Trc. Mustafa Öz, İst. 1981.
eş-ŞÂTİBİ, Ebu İshâk İbrahim b. Musa, el-Muvafakât, Thk. Abdullah Draz, Beyrut, 1991.
er-RÂZİ, Fahruddin Muhammed b. Ömer, et-Tefsiru'l-Kebir, By. Th.
TOZLU Necmettin; Bilim ve Hayat, Ank., 1998.
KIRCA, Celal; "İnsanlık Tarihi Açısından Kur'ân-ı Kerîm'de Medeniyet" İslâmi Araştırmalar Dergisi 2. sayı Ank. 1986.
Kur'ân-ı Kerîm'de Fen Bilimleri, İst. 1994.
el-FARUKİ İsmail Raci; "Sosyal Bilimlerin İslamileştirilmesi", Trc. Abdürrahim Gül, İslâm Ve Bilim, İst., 1993.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Bütünleme Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 | Tartışma | 2 | 3 | 6 | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 | Seminer | 2 | 3 | 6 | Makale Yazma | 4 | 5 | 20 | Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 | Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Okuma | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|