|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-172 | KUR'AN'DA KISSALAR | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Peygamberlerin dini tebliğdeki ilke ve metotlarını tespit etmek
Bütün peygamberlerin getirdiği mesajın bütünlük boyutunu göstermek.
Geçmiş toplumların tarihi süreçte karşılaştıkları krizlerin manevi boyutunu ortaya koymak.
Tarihin tekerrür eden bir zaman dilimi değil “İbret” alınması gereken bir süreç olduğunu göstermek.
Kıssaların işleniş üslubunu ortaya çıkararak günümüze taşımanın yollarını göstermek
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Zeki TAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Modern Türkiyenin kuruluş aşamasını öğrenilecek | 2 | Osmanlı Devletinin Duraklama ve yıkılma süreci incelenecek | 3 | Modernleşme çalışmaları ve neticeleri bilinecek | 4 | Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı incelenecek | 5 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşu ve çağdaşlaşma çalışmaları bilinecek | 6 | Kıssaların neden Tekrar edildiğinin Belirlenmesi | 7 | Kıssaların Günümüze Taşınması ve Günümüze Bakan Yönleri Belirlenmesi | 8 | Kur’an Kıssalarının Vaki Olup Olmadığının Belirlenmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kur’an kıssaların kaynağı meselesinin incelenmesi,
Kur’an kıssaların edebi yönünün vurgulanması,
Kur’an kıssalarında görülen temel unsurlar,
Kur’an kıssalarının üslup ve özellikleri,
Kur’an kıssalarının tekrar edilmesi ve önemi,
Kur’an kıssalarındaki temel gayeler,
Kur’an kıssalarının nevileri ve sınıflandırılması,
Kur’an kıssalarında toplumsal kurallar… Hususların kavratılması hedeflenmektedir.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kur’an Kıssalarına Giriş | | | 2 | Kur’an’daki Kıssaların Kaynağı | | | 3 | Kur’an’daki Kıssalar ve Kitab-ı Mukaddes ile Mukayesesi | | | 4 | Hud (a.s.) Kıssası | | | 5 | Salih (a.s.) Kıssası | | | 6 | İbrahim (a.s.) Kıssası | | | 7 | Lut (a.s.) Kıssası | | | 8 | Kur'an'daki Kıssaların Gaye ve Hedefleri | | | 9 | Kıssaların Nevileri | | | 10 | Kıssaların Özellikleri | | | 11 | Ashabu’l-Karye Kıssası | | | 12 | Sebe Kavmi Kıssası | | | 13 | Ashabu’l Uhdud Kıssası | | | 14 | Ashabu’l-Fil Kıssası | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | FAYİZ, Sâlih el-Hatib, Avâmilu'l-Fesâd fi Umemi'l-Mâdiye, Mısır, 1996.
el-KATTAN, Menna', Mebâhis fi Ulumi'l-Kur'ân Beyrut, 1981.
KILIÇ, Sâdık, Mitoloji Kitab-ı Mukaddes ve Kur'ân-ı Kerîm, Nil Yayınları, İzmir, 1993.
KİTAB-I MUKADDES, (Tevrat ve İncil) İst. 1976.
el-KURTUBİ, Ebu Abdillah Muhammed b. Ahmed el-Ensâri, el-Câmi' Li Ah-kami'l-Kur'ân, Daru'l-Fikr, By. Th.
en-NECCAR, Abdulvehhab Kasasu'l-Enbiya Beyrut, 1990.
es-SA'LEBİ, Ebu İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, Kasasu'l-Enbiya (Arâisu'l-Mecâlis) Beyrut, 1991.
ŞİMŞEK, M. Sait, Kur'ân Kıssalarına Giriş, İst. 1993.
TABBÂRE Afîf Abdulfettah, Maa'l-Enbiya fi'l-Kur'âni'l-Kerîm, Beyrut, Th.
ez-ZÜHEYLİ, Vehbe, el-Kıssatu'l-Kur'âniyye, Beyrut, 1990.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 5 | 5 | 25 | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 | Seminer | 5 | 5 | 25 | Makale Yazma | 5 | 5 | 25 | Makale Kritik Etme | 5 | 4 | 20 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 | Okuma | 4 | 4 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|