Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-172KUR'AN'DA KISSALARSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Peygamberlerin dini tebliğdeki ilke ve metotlarını tespit etmek Bütün peygamberlerin getirdiği mesajın bütünlük boyutunu göstermek. Geçmiş toplumların tarihi süreçte karşılaştıkları krizlerin manevi boyutunu ortaya koymak. Tarihin tekerrür eden bir zaman dilimi değil “İbret” alınması gereken bir süreç olduğunu göstermek. Kıssaların işleniş üslubunu ortaya çıkararak günümüze taşımanın yollarını göstermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Zeki TAN
Öğrenme Çıktıları
1Modern Türkiyenin kuruluş aşamasını öğrenilecek
2Osmanlı Devletinin Duraklama ve yıkılma süreci incelenecek
3Modernleşme çalışmaları ve neticeleri bilinecek
4Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı incelenecek
5Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşu ve çağdaşlaşma çalışmaları bilinecek
6Kıssaların neden Tekrar edildiğinin Belirlenmesi
7Kıssaların Günümüze Taşınması ve Günümüze Bakan Yönleri Belirlenmesi
8Kur’an Kıssalarının Vaki Olup Olmadığının Belirlenmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an kıssaların kaynağı meselesinin incelenmesi, Kur’an kıssaların edebi yönünün vurgulanması, Kur’an kıssalarında görülen temel unsurlar, Kur’an kıssalarının üslup ve özellikleri, Kur’an kıssalarının tekrar edilmesi ve önemi, Kur’an kıssalarındaki temel gayeler, Kur’an kıssalarının nevileri ve sınıflandırılması, Kur’an kıssalarında toplumsal kurallar… Hususların kavratılması hedeflenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur’an Kıssalarına Giriş
2Kur’an’daki Kıssaların Kaynağı
3Kur’an’daki Kıssalar ve Kitab-ı Mukaddes ile Mukayesesi
4Hud (a.s.) Kıssası
5Salih (a.s.) Kıssası
6İbrahim (a.s.) Kıssası
7Lut (a.s.) Kıssası
8Kur'an'daki Kıssaların Gaye ve Hedefleri
9Kıssaların Nevileri
10Kıssaların Özellikleri
11Ashabu’l-Karye Kıssası
12Sebe Kavmi Kıssası
13Ashabu’l Uhdud Kıssası
14Ashabu’l-Fil Kıssası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
FAYİZ, Sâlih el-Hatib, Avâmilu'l-Fesâd fi Umemi'l-Mâdiye, Mısır, 1996. el-KATTAN, Menna', Mebâhis fi Ulumi'l-Kur'ân Beyrut, 1981. KILIÇ, Sâdık, Mitoloji Kitab-ı Mukaddes ve Kur'ân-ı Kerîm, Nil Yayınları, İzmir, 1993. KİTAB-I MUKADDES, (Tevrat ve İncil) İst. 1976. el-KURTUBİ, Ebu Abdillah Muhammed b. Ahmed el-Ensâri, el-Câmi' Li Ah-kami'l-Kur'ân, Daru'l-Fikr, By. Th. en-NECCAR, Abdulvehhab Kasasu'l-Enbiya Beyrut, 1990. es-SA'LEBİ, Ebu İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, Kasasu'l-Enbiya (Arâisu'l-Mecâlis) Beyrut, 1991. ŞİMŞEK, M. Sait, Kur'ân Kıssalarına Giriş, İst. 1993. TABBÂRE Afîf Abdulfettah, Maa'l-Enbiya fi'l-Kur'âni'l-Kerîm, Beyrut, Th. ez-ZÜHEYLİ, Vehbe, el-Kıssatu'l-Kur'âniyye, Beyrut, 1990.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma5525
Beyin Fırtınası5525
Seminer5525
Makale Yazma5525
Makale Kritik Etme5420
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma339
Okuma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)191
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr