Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-101 | ANLAM VE YORUM AÇISINDAN FARKLI KIRAATLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kıraat İmamlarının herbirinin nasıl okuduğunu bilmek, mütevatir ihtilafları zapt melekesi elde etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mehmet ÜNAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kıraat ilmini ve imamlarını bilir | 2 | Mütevatir, meşhur, şaz kıraatleri bilir, | 3 | Farklı kıraatlere ruhsat verilme sebebini öğrenir | 4 | kıraatlerin yedi ile sınırlandırılma sebebini öğrenir | 5 | Kıraat farklılıklarından doğan yorumlar hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kıraat ilmi, kıraat imimları ve özellikleri öğretilmektedir. Karklı kıraatler ve bunların Kur'an yorumuna etkileri öğretilmektedir. Mütevatir, meşhur, şaz kıraatler ve yedi harf meselesi hakkında bilgi verilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kıraat ilminin tarifi | | | 2 | Kıraat ilminin özellikleri | | | 3 | Sahih kıraatin şartları | | | 4 | Mütevatir kıraatin özellikleri | | | 5 | Meşhur kıraatin özellikleri | | | 6 | Şaz kıraatin özellikleri | | | 7 | Yedi harf meselesi | | | 8 | Kıraatin yedi ile sınırlandırılma sebepleri | | | 9 | Kıraatlerin on ile sınırlandırılma sebepleri | | | 10 | Farklı kıraatlere ruhsat verilme sebepleri | | | 11 | Kıraat ihtilafları | | | 12 | Kıraat ihtilaflarının yoruma etkisi | | | 13 | Kıraat İmamları | | | 14 | Farklı kıraat örnekleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdul-Fettah Palovi,Zübdetül İrfan,istanbul ts., ed-Dani, Ebu Amr Osman b Said, et-Teysir Fi'l Kıraati's Sebi, İstanbul 1930, el Ferra Ebu Zekeriyya Yahya b. Ziyad, Meani'l Kur'an,I-III Beyrut 1980, İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerîm’in Fazîletleri ve Okunma Kâideler, İstanbul 1981 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 3 | 2 | 6 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
Performans | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|