Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-22-108TASAVVUF METODOLİJİSİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; Tasavvuf araştırmalarında takip edilmesi gereken yöntemlerin tespiti, bu bağlamda modern analitik yöntemlerin tasavvufa uygunluğunun soruşturulması, tasavvufun bilgi ve varlık anlayışının temel özelliklerinin ortaya konularak bunlara uygun araştırma yöntemlerinin tespiti.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Bekir Köle
Öğrenme Çıktıları
1Çağdaş araştırma yöntemlerinin öğrenilerek bunların tasavvuf araştırmalarında kullanılması
2Tasavvuf metodolojisini öğrenme ve etkili şekilde kullanma
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin sonunda öğrenciler, çağdaş araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu yöntemlerin tasavvuf araştırmalarında nasıl uygulandığını anlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akademik araştırma yöntemlerine giriş
2Bilimsel araştırmaların etiği ve tasavvuf araştırmaları
3Tasavvuf klasiklerinden bilgi toplama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar
4Akademik tasavvuf çalışmalarının tarihçesi ve belli başlı sorunlar
5Çağdaş okuma-yorum yöntemleri ve çağdaş tasavvuf çalışmaları
6Tasavvuf ile ilgili tez konusu belirleme süreci
7Konu başlıklarının tasnif edilmesi I
8ARA SINAV
9Konu başlıklarının tasnif edilmesi II
10Konu başlıklarının tasnif edilmesi III
11Tasavvuf alanında yüksek lisans tezi yapmayla ilgili belli başlı sorunlar
12Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi I
13Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi II
14Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi III
15Tez sunumu ve savunmasıyla ilgili belli başlı kaideler
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Zeki Arslantürk, Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2001. 2. Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım, 1997. 3. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Ankara: Gazi Kitabevi, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Makale Kritik Etme7749
Bireysel Çalışma10770
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr