Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-22-108 | TASAVVUF METODOLİJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; Tasavvuf araştırmalarında takip edilmesi gereken yöntemlerin tespiti, bu bağlamda modern analitik yöntemlerin tasavvufa uygunluğunun soruşturulması, tasavvufun bilgi ve varlık anlayışının temel özelliklerinin ortaya konularak bunlara uygun araştırma yöntemlerinin tespiti. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Bekir Köle |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş araştırma yöntemlerinin öğrenilerek bunların tasavvuf araştırmalarında kullanılması | 2 | Tasavvuf metodolojisini öğrenme ve etkili şekilde kullanma | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin sonunda öğrenciler, çağdaş araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu yöntemlerin tasavvuf araştırmalarında nasıl uygulandığını anlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Akademik araştırma yöntemlerine giriş | | | 2 | Bilimsel araştırmaların etiği ve tasavvuf araştırmaları | | | 3 | Tasavvuf klasiklerinden bilgi toplama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar | | | 4 | Akademik tasavvuf çalışmalarının tarihçesi ve belli başlı sorunlar | | | 5 | Çağdaş okuma-yorum yöntemleri ve çağdaş tasavvuf çalışmaları | | | 6 | Tasavvuf ile ilgili tez konusu belirleme süreci | | | 7 | Konu başlıklarının tasnif edilmesi I | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Konu başlıklarının tasnif edilmesi II | | | 10 | Konu başlıklarının tasnif edilmesi III | | | 11 | Tasavvuf alanında yüksek lisans tezi yapmayla ilgili belli başlı sorunlar | | | 12 | Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi I | | | 13 | Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi II | | | 14 | Tasavvuf alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi III | | | 15 | Tez sunumu ve savunmasıyla ilgili belli başlı kaideler | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Zeki Arslantürk, Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2001.
2. Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım, 1997.
3. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Ankara: Gazi Kitabevi, 2000.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 7 | 7 | 49 |
Bireysel Çalışma | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|