Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-22-100ZÜHD DÖNEMİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; tasavvufa zemin hazırlayan zühd döneminin özellikleri ve şahsiyetleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca bu dönemin tasavvufa olan etkilerini ortaya koymaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abdulhakim Yüce
Öğrenme Çıktıları
1Tasavvufun tarihsel süreçteki gelişimi ve devirlerini öğrenir.
2Zühd döneminin özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
3Zühd döneminin tasavvufa olan etkilerini kavrar.
4Zühd akımının belli başlı şahsiyetlerinin farklı yönlerini karşılaştırır.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Zühd döneminin belli başlı şahsiyetlerinin görüşleri ve faaliyetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf Tarihi Dönemleri
2Zühd Dönemi: Hz. Peygamber’in (s.) Hayatında Zühd
3Hz. Peygamber’in (s.) Hayatında Zühd
4Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer’in Hayatında Zühd
5Hz. Osman ve Hz. Ali’nin Hayatında Zühd
6Ashâb-ı Kirâm’ın Zühdî Hayatı
7Ashâb-ı Kirâm’ın Zühdî Hayatı
8Ara Sınav
9Tâbiîn Devri Zühd Hayatı
10Tâbiîn Devri Zühd Hayatı
11Hicrî İkinci Asrın Sonuna Kadar Zühdî Hayat
12İlk İki Asır’da Başlıca Zühd Mektepleri: Medine Mektebi
13Kûfe Mektebi
14Basra Mektebi
15Horasan Mektebi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997. 2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997. 3. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997. 4. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982. 5. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996. 6. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990. 7. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996. 8. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. 9. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası14114
Seminer11515
Makale Kritik Etme6742
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14684
Ev Ödevi7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)237
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr