Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-22-100 | ZÜHD DÖNEMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; tasavvufa zemin hazırlayan zühd döneminin özellikleri ve şahsiyetleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca bu dönemin tasavvufa olan etkilerini ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abdulhakim Yüce |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasavvufun tarihsel süreçteki gelişimi ve devirlerini öğrenir. | 2 | Zühd döneminin özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur. | 3 | Zühd döneminin tasavvufa olan etkilerini kavrar. | 4 | Zühd akımının belli başlı şahsiyetlerinin farklı yönlerini karşılaştırır. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Zühd döneminin belli başlı şahsiyetlerinin görüşleri ve faaliyetleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvuf Tarihi Dönemleri | | | 2 | Zühd Dönemi: Hz. Peygamber’in (s.) Hayatında Zühd | | | 3 | Hz. Peygamber’in (s.) Hayatında Zühd | | | 4 | Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer’in Hayatında Zühd | | | 5 | Hz. Osman ve Hz. Ali’nin Hayatında Zühd | | | 6 | Ashâb-ı Kirâm’ın Zühdî Hayatı | | | 7 | Ashâb-ı Kirâm’ın Zühdî Hayatı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tâbiîn Devri Zühd Hayatı | | | 10 | Tâbiîn Devri Zühd Hayatı | | | 11 | Hicrî İkinci Asrın Sonuna Kadar Zühdî Hayat | | | 12 | İlk İki Asır’da Başlıca Zühd Mektepleri:
Medine Mektebi
| | | 13 | Kûfe Mektebi | | | 14 | Basra Mektebi | | | 15 | Horasan Mektebi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997.
2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997.
3. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997.
4. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982.
5. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996.
6. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990.
7. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996.
8. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001.
9. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Ev Ödevi | 7 | 7 | 49 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|