Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-131İLK MUTASAVVIFLARSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; erken dönem tasavvuf kaynaklarında yer alan mutasavvıfların hayatları ve görüşleri hakkında bilgi sahibi yapmak ve bunların tasavvufa olan katkılarını göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abdulhakim Yüce
Öğrenme Çıktıları
1İlk dönem mutasavvıfların hayatlarını ve fikirlerini öğrenir.
2Tasavvufun sistematik bir ilim haline gelmeden önceki dönemini tanır.
3İlk dönem mutasavvıflarının sonraki dönemlere olan etkilerini karşılaştırır.
4Tasavvufun ilminin doğuşunu hazırlayan ortamı ve şartları bilir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlk mutasavvıflar ve görüşleri ile İlk dönem tasavvuf düşüncesinin şekillenmesinde bu şahsiyetlerin etkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf ve Sûfî terimlerinin doğuşu
2Ebû Haşim Sûfî
3İbrahim Edhem
4Ma’ruf Kerhî
5Seriyy Sakatî
6Bişr Hâfî
7Şakîk Belhî
8Ara Sınav
9Ebû Yezîd Bistâmî
10Hamdun Kassâr
11Cüneyd Bağdadî
12Hâris b. Esed el-Muhâsibî
13Dâvud Tâî
14Sehl-i Tüsterî
15Ebû Bekr Şiblî
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997. 2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997. 3. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997. 4. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982. 5. Sülemî, Tabakâtü’s-Sûfiyye, Mısır 1969. 6. Kuşeyrî, er-Risâle, yay. Matbaatü Âmireti’ş-Şerefiyye, Mısır 1318. 7. Nicholson, Reynold, İslam Sufileri, çev. Mehmet Dağ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1978. 8. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. 9. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası14114
Seminer11010
Makale Kritik Etme6742
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14798
Ev Ödevi7642
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)239
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr