Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-131 | İLK MUTASAVVIFLAR | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; erken dönem tasavvuf kaynaklarında yer alan mutasavvıfların hayatları ve görüşleri hakkında bilgi sahibi yapmak ve bunların tasavvufa olan katkılarını göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abdulhakim Yüce |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlk dönem mutasavvıfların hayatlarını ve fikirlerini öğrenir. | 2 | Tasavvufun sistematik bir ilim haline gelmeden önceki dönemini tanır. | 3 | İlk dönem mutasavvıflarının sonraki dönemlere olan etkilerini karşılaştırır. | 4 | Tasavvufun ilminin doğuşunu hazırlayan ortamı ve şartları bilir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk mutasavvıflar ve görüşleri ile İlk dönem tasavvuf düşüncesinin şekillenmesinde bu şahsiyetlerin etkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvuf ve Sûfî terimlerinin doğuşu | | | 2 | Ebû Haşim Sûfî | | | 3 | İbrahim Edhem | | | 4 | Ma’ruf Kerhî | | | 5 | Seriyy Sakatî | | | 6 | Bişr Hâfî | | | 7 | Şakîk Belhî | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ebû Yezîd Bistâmî | | | 10 | Hamdun Kassâr | | | 11 | Cüneyd Bağdadî | | | 12 | Hâris b. Esed el-Muhâsibî | | | 13 | Dâvud Tâî | | | 14 | Sehl-i Tüsterî | | | 15 | Ebû Bekr Şiblî | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997.
2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997.
3. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997.
4. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982.
5. Sülemî, Tabakâtü’s-Sûfiyye, Mısır 1969.
6. Kuşeyrî, er-Risâle, yay. Matbaatü Âmireti’ş-Şerefiyye, Mısır 1318.
7. Nicholson, Reynold, İslam Sufileri, çev. Mehmet Dağ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1978.
8. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001.
9. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Ev Ödevi | 7 | 6 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|