Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-22-110TASAVVUF EKOLLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, belli başlı sufî ekoller, tarikatler ve onların tarihi süreçleri hakkında genel bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abdulhakim Yüce
Öğrenme Çıktıları
1Belli başlı tasavvuf ekolleri hakkında geniş bilgi sahibi olur
2Tarikatlar ve onların tarihi süreçlerini anlar
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Programın sonunda öğrenciler, tasavvuf ekolleri hakkında geniş bir bilgi sahibi olacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf Ekolleri
2Hasan Basrî ve zahidlik
3Gazalî ve görüşleri
4Ahlak ve tasavvuf
5İbnü’l-Arabî ve görüşleri
6Tevhid
7Varlık
8ARA SINAV
9Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî ve görüşleri
10Hümanizm
11İmam-ı Rabbanî Ahmed Sihrindî ve görüşleri
12Vahdet-i Şühûd
13Siyaset ve tasavvuf
14Halid-i Bağdadî ve görüşleri
15Fıkıh ve tasavvuf
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997. 2. Mehmet Necmettin Bardakçı, Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Rağbet Yayınları, İstanbul 2005. 3. Mahmut Erol Kılıç, "İbnü’l-Arabi", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1999, c. XX, ss. 493-516. 4. İsa Çelik, "Tasavvuf Tarihinde Arif Kavramı", Tasavvuf: İlmî Akademik Araştırma Dergisi, Ankara 2004, sayı: 12, ss. 25-52. 5. Selçuk Eraydın, “Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997. 6. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997. 7. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982. 8. Mustafa Kara, Din Hayat Sanat Açısından Tekkeler ve Zâviyeler, İstanbul 1977. 9. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996. 10. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990. 11. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996. 11.William Chittick, Tasavvuf: Kısa Bir Giriş, çev.: Turan Koç, İz Yayıncılık, İstanbul 2003. 12. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul 2004. 13. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. 14. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997. 15. Osman Nuri Küçük, "Zaman Düşüncesinin Tasavvufî Açılımı", Tasavvuf: İlmî Akademik Araştırma Dergisi, Ankara 2002, sayı: 9, ss. 221-238.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Seminer11515
Makale Kritik Etme6742
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14798
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr