Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-22-109TASAVVUF METİNLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; Haris el-Muhâsibî’nin er-Riâyesi, Kuşeyrî’nin er-Risâle’si, el-Mekkî’nin Kût’ul-Kulûb’u ve İbn Arabî’nin el-Füsûsu’l-Hikem gibi İslam mistisizmi ve sufi düşünce hakkındaki bazı tasavvuf metinlerini okumak ve analiz etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Bekir Köle
Öğrenme Çıktıları
1Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir
2Alana ait formasyonu, uygulama alanına dönüştürebilir.
3Alana ait edindiği bilgileri, temel kaynaklara aykırı olmamak kaydıyla özellikle uygulama alanında bilimi ve sosyal değişimleri dikkate alarak yorumlayıp sorgulayabilir.
4Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu programın sonunda öğrenciler, klasik tasavvuf metinlerinin geniş bilgisine sahip olur. Öğrenciler, bu dersi aldıktan sonra, tasavvufun kaynaklarını tanıyabilir, farklılıklarını ortaya koyabilir, aynı zamanda onları kıyaslayabilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kuşeyrî- er-Risâle
2Kuşeyrî- er-Risâle
3Kuşeyrî- er-Risâle
4Kuşeyrî- er-Risâle
5Muhasibî- er-Riâye
6Muhasibî- er-Riâye
7Muhasibî- er-Riâye
8ARA SINAV
9Muhasibî- er-Riâye
10el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb
11el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb
12el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb
13İbn Arabî Füsûs’ul-Hikem
14İbn Arabî Füsûs’ul-Hikem
15FİNAL SINAVI
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Kaynaklar: 1. Muhâsibî, Ebu Abdullah el-Hâris b.Esed, er-Riâye li Hukûkillah, th. Abdulkadir Ahmed Ata, Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut trz. 2. Kelâbâzî, Ebû Bekir Muhammed b. İshak Buharî, et-Taarruf li Mezhebi Ehli’t-Tasavvuf, yay. Matbaa-i Saâdet, Mısır 1302. 3. Kuşeyrî, Abdülkerîm, er-Risâle, Mısır 1318, yay. Matbaatü Âmireti’s-Serîre. 4. Mekkî, Ebû Tâlib, Kûtu’l-Kulûb, yay. Envâru’l-Muhammediyye Matbaası, Kahire 1985, c.II. Yardımcı Kaynaklar: 1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997. 2. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982. 3. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996. 1. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990. 4. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996 5. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997. 6. Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, Dergah Yayınları, İstanbul 2002. 7. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. 8. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Seminer11010
Makale Kritik Etme5735
Okuma14684
Ev Ödevi7642
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr