|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-22-109 | TASAVVUF METİNLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; Haris el-Muhâsibî’nin er-Riâyesi, Kuşeyrî’nin er-Risâle’si, el-Mekkî’nin Kût’ul-Kulûb’u ve İbn Arabî’nin el-Füsûsu’l-Hikem gibi İslam mistisizmi ve sufi düşünce hakkındaki bazı tasavvuf metinlerini okumak ve analiz etmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Bekir Köle | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük kapsamlı içerik bilgisine sahiptir | 2 | Alana ait formasyonu, uygulama alanına dönüştürebilir. | 3 | Alana ait edindiği bilgileri, temel kaynaklara aykırı olmamak kaydıyla özellikle uygulama alanında bilimi ve sosyal değişimleri dikkate alarak yorumlayıp sorgulayabilir. | 4 | Dini, ahlaki ve toplumsal değerlere duyarlıdır | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu programın sonunda öğrenciler, klasik tasavvuf metinlerinin geniş bilgisine sahip olur. Öğrenciler, bu dersi aldıktan sonra, tasavvufun kaynaklarını tanıyabilir, farklılıklarını ortaya koyabilir, aynı zamanda onları kıyaslayabilir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kuşeyrî- er-Risâle | | | 2 | Kuşeyrî- er-Risâle | | | 3 | Kuşeyrî- er-Risâle | | | 4 | Kuşeyrî- er-Risâle | | | 5 | Muhasibî- er-Riâye | | | 6 | Muhasibî- er-Riâye | | | 7 | Muhasibî- er-Riâye | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Muhasibî- er-Riâye | | | 10 | el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb | | | 11 | el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb | | | 12 | el-Mekkî- Kût’ul-Kulûb | | | 13 | İbn Arabî Füsûs’ul-Hikem | | | 14 | İbn Arabî Füsûs’ul-Hikem | | | 15 | FİNAL SINAVI | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temel Kaynaklar:
1. Muhâsibî, Ebu Abdullah el-Hâris b.Esed, er-Riâye li Hukûkillah, th. Abdulkadir Ahmed Ata, Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut trz.
2. Kelâbâzî, Ebû Bekir Muhammed b. İshak Buharî, et-Taarruf li Mezhebi Ehli’t-Tasavvuf, yay. Matbaa-i Saâdet, Mısır 1302.
3. Kuşeyrî, Abdülkerîm, er-Risâle, Mısır 1318, yay. Matbaatü Âmireti’s-Serîre.
4. Mekkî, Ebû Tâlib, Kûtu’l-Kulûb, yay. Envâru’l-Muhammediyye Matbaası, Kahire 1985, c.II.
Yardımcı Kaynaklar:
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997.
2. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982.
3. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996.
1. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990.
4. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996
5. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997.
6. Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, Dergah Yayınları, İstanbul 2002.
7. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001.
8. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Seminer | 1 | 10 | 10 | Makale Kritik Etme | 5 | 7 | 35 | Okuma | 14 | 6 | 84 | Ev Ödevi | 7 | 6 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|