Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-110 | ÇAĞDAŞ KELAMDA YENİLİK ARAYIŞLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mürsel ATA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur | 2 | Bu problemli konuların, fikir akımlarının ve teorilerin ortaya çıkışları ve tarihsel süreç içerisinde aldıkları şekilleri tanır. | 3 | Onların İslâm itikadına ters düşen yanlarını tespit ve analiz edebilir. | 4 | Bu problemler karşısında İslâm dininin temel kaynak ve dinamiklerinden yararlanarak bunların çözümünde doğru ve günümüz için geçerli olabilecek cevaplar geliştirebilme yetisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
kelam problemlemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelâm ilmi açısından problem olan hususlar | | | 2 | Kelâm ilminin ontoloji ve epistemoloji anlayışının kelâmî problemlere ve çözümlerine etkis | | | 3 | İtikadî problemlerin başı: Ateizm | | | 4 | Ateizmin bahaneleri I: Teodise (kötülük problemi) | | | 5 | Ateizmin bahaneleri II: Fonksiyonsuz din ve dinlerdeki bid’at uygulanalar | | | 6 | Fonksiyonsuz din ve bid’atlerin beslendiği kaynaklar: Tenasüh (reenkarnasyon) | | | 7 | Ruh ve ruhla ilgili hususlar; tekrar doğuşun beslendiği kaynaklar | | | 8 | Kelâmın reenkarnasyon karşısındaki duruşu | | | 9 | Bağları gevşetilmiş din: Sekülerizm | | | 10 | Dine alternatif arayışlar: Satanizm | | | 11 | Yeni din arayışları I: Dünya Kardeşlik Birliği | | | 12 | Yeni din arayışları II: Bahâîlik | | | 13 | Türkiye’ye has İslâmiyet: Alevîlik | | | 14 | Alevî İslâm tatbikatı: Alevî ibadet ve ayinleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Adnan Bülent Ünal, A. Bülent Baloğlu (ed.), Kelâmın İşlevselliği ve Günümüz Kelâm Problemleri
2. Ahmet Güç, Satanizm
3. Ali Köse (ed.), Sekülerizm Sorgulanıyor
4. Aydın Topaloğlu, Teizm ya da Ateizm: Tanrıtanımazlığın Felsefî Boyutları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 10 | 100 |
Tartışma | 2 | 4 | 8 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|