Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-110ÇAĞDAŞ KELAMDA YENİLİK ARAYIŞLARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mürsel ATA
Öğrenme Çıktıları
1Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur
2Bu problemli konuların, fikir akımlarının ve teorilerin ortaya çıkışları ve tarihsel süreç içerisinde aldıkları şekilleri tanır.
3Onların İslâm itikadına ters düşen yanlarını tespit ve analiz edebilir.
4Bu problemler karşısında İslâm dininin temel kaynak ve dinamiklerinden yararlanarak bunların çözümünde doğru ve günümüz için geçerli olabilecek cevaplar geliştirebilme yetisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
kelam problemlemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kelâm ilmi açısından problem olan hususlar
2Kelâm ilminin ontoloji ve epistemoloji anlayışının kelâmî problemlere ve çözümlerine etkis
3İtikadî problemlerin başı: Ateizm
4Ateizmin bahaneleri I: Teodise (kötülük problemi)
5Ateizmin bahaneleri II: Fonksiyonsuz din ve dinlerdeki bid’at uygulanalar
6Fonksiyonsuz din ve bid’atlerin beslendiği kaynaklar: Tenasüh (reenkarnasyon)
7Ruh ve ruhla ilgili hususlar; tekrar doğuşun beslendiği kaynaklar
8Kelâmın reenkarnasyon karşısındaki duruşu
9Bağları gevşetilmiş din: Sekülerizm
10Dine alternatif arayışlar: Satanizm
11Yeni din arayışları I: Dünya Kardeşlik Birliği
12Yeni din arayışları II: Bahâîlik
13Türkiye’ye has İslâmiyet: Alevîlik
14Alevî İslâm tatbikatı: Alevî ibadet ve ayinleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Adnan Bülent Ünal, A. Bülent Baloğlu (ed.), Kelâmın İşlevselliği ve Günümüz Kelâm Problemleri 2. Ahmet Güç, Satanizm 3. Ali Köse (ed.), Sekülerizm Sorgulanıyor 4. Aydın Topaloğlu, Teizm ya da Ateizm: Tanrıtanımazlığın Felsefî Boyutları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım1010100
Tartışma248
Soru-Yanıt224
Beyin Fırtınası236
Seminer111
Makale Yazma144
Bireysel Çalışma224
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma339
Okuma339
Ev Ödevi339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr