Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-154 | KELAMİ EKOLLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslâm düşüncesinin gelişiminde kelâm mezheplerinin katkılarını, tarihte işgal ettikleri yerleri ve günümüze etkilerini tanıtmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mürsel ATA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci kelâm düşüncesinin oluştuğu ortamı, tarihî, kültürel ve sosyal yönleriyle kavrar. | 2 | Kelâm ekollerinin ortaya çıkmasına sebep olan temel dinamikler hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Kelâm ekollerinin İslâm düşüncesi ve kelâm düşüncesi içerisinde bulundukları konumları ve bunlara getirdikleri açılımları kavrar | 4 | Klâsik dönem kelâm ekollerinin günümüzdeki izdüşümlerini tanır. | 5 | Kelâm ekollerinin tarihî süreç içerisinde geçirdikleri evreleri, değişim/dönüşümleri kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
kelam ekolleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam Toplumunun Yaşadığı İlk Krizler | | | 2 | Kelamın Başlangıcı | | | 3 | Mu’tezile’nin Birinci Devri | | | 4 | Mu’tezile’nin ikinci devri. | | | 5 | Hadisçi Anlayışın Yükselişi | | | 6 | Sünni Kelamın oluşumu | | | 7 | Eş’arî Kelamının birinci dönemi (Mutekaddimin Dönem) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eş’arî Kelamının ikinci dönemi (Muteahhirin Dönem) | | | 10 | Matüridî Kelamı | | | 11 | Türk Kelamcıları | | | 12 | Osmanlı Dönemi Kelamcıları | | | 13 | Yeni İlm- Kelam Dönemi (Kelamda Yenilik Arayışları) | | | 14 | Günümüzde Kelam İlmi | | | 15 | Günümüz kelam problemlerinin çağdaş akımlarla ilişkisi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
B. Topaloğlu,Kelâm İlmi – Giriş
Süleyman Uludağ, İslâm’da İnanç Konuları ve İtikadî Mezhepler
İrfan Abdülhamîd, İslâm’da İtikadî Mezhepler ve Akaid Esasları
M. Muhammed Şerîf, İslâm Düşüncesi Tarihi I. cilt
Kemal Işık, Mutezile’nin Doğuşu ve Kelâmî Görüşleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 10 | 100 |
Tartışma | 3 | 3 | 9 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 4 | 6 | 24 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|