Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-153KELAM TARİHİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kelamın gelişim sürecini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Mesleki Temel Bilgi
2Analiz ve Sentez kapasitesi
3Problem çözme becerisi
4Karar verme becerisi
5Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kelamın gelişimine etki eden o dönemin olayları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam’ın erken döneminde ortaya çıkan inanç tartışmaları
2Kader inancı, İman-amel ilişkisi, İlahi sıfatlar.
3Kelam ilminin teşekkül devri ve kurucuları.
4Kelamcılarla Hadisçiler Arasındaki Münakaşalar.
5Kelam ilminin tanımı ve içeriği
6Kelam ekollerinin ortaya çıkışı ve aralarındaki tartışmalar.
7Kelam ekollerinin gelişim ve değişim süreçleri.
8Ara sınav
9Mutezile a-Basra Mutezilesi, b-Bağdad Mutezilesi
10Mu'tezili Kelamcılar
11Mu'tezili Kelamcılar
12Eş’ari ve Matüridi Kelamcılar.
13Osmanlı Dönemi Kelam Çalışmaları.
14Çağdaş Kelam Çalışmaları.
15Final sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Muhit Mert, Kelam Tarihi, Corum 2004. 2. Serafeddin Golcuk, Kelam Tarihi, 1989. Bekir Topaloğlu, Kelam Đlmi, Đstanbul ty. 3. Muhit Mert, “Kelam Đlminin Zemmi Uzerine Bir Arastırma”, Đslami Arastırmalar, cilt: 14, sayı: 1, Ankara 2001. 4. “Hasan Basri’nin Kader Risalesi Uzerine Bir Đnceleme”, (Michael Schwarz, “The Letter of al-Hasan al-Basri”, Oriens, 20, 1967, ss. 15-30), cev. Muhit Mert, GU. Corum Đlahiyat Fakultesi Dergisi, Sayı:3, 2003, s.123-142.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım1212144
Tartışma339
Soru-Yanıt111
Makale Yazma224
Makale Kritik Etme326
Sözlü Sınav224
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr