Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-153 | KELAM TARİHİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kelamın gelişim sürecini öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mesleki Temel Bilgi | 2 | Analiz ve Sentez kapasitesi | 3 | Problem çözme becerisi | 4 | Karar verme becerisi | 5 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kelamın gelişimine etki eden o dönemin olayları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam’ın erken döneminde ortaya çıkan inanç tartışmaları | | | 2 | Kader inancı, İman-amel ilişkisi, İlahi sıfatlar. | | | 3 | Kelam ilminin teşekkül devri ve kurucuları. | | | 4 | Kelamcılarla Hadisçiler Arasındaki Münakaşalar. | | | 5 | Kelam ilminin tanımı ve içeriği | | | 6 | Kelam ekollerinin ortaya çıkışı ve aralarındaki tartışmalar. | | | 7 | Kelam ekollerinin gelişim ve değişim süreçleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mutezile a-Basra Mutezilesi, b-Bağdad Mutezilesi | | | 10 | Mu'tezili Kelamcılar | | | 11 | Mu'tezili Kelamcılar | | | 12 | Eş’ari ve Matüridi Kelamcılar. | | | 13 | Osmanlı Dönemi Kelam Çalışmaları. | | | 14 | Çağdaş Kelam Çalışmaları. | | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Muhit Mert, Kelam Tarihi, Corum 2004.
2. Serafeddin Golcuk, Kelam Tarihi, 1989.
Bekir Topaloğlu, Kelam Đlmi, Đstanbul ty.
3. Muhit Mert, “Kelam Đlminin Zemmi Uzerine Bir Arastırma”, Đslami Arastırmalar, cilt:
14, sayı: 1, Ankara 2001.
4. “Hasan Basri’nin Kader Risalesi Uzerine Bir Đnceleme”, (Michael Schwarz, “The
Letter of al-Hasan al-Basri”, Oriens, 20, 1967, ss. 15-30), cev. Muhit Mert, GU. Corum
Đlahiyat Fakultesi Dergisi, Sayı:3, 2003, s.123-142.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 12 | 144 |
Tartışma | 3 | 3 | 9 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|