Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-175MATURİDİLİK MEZHEBİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kelamda araştırma ve inceleme yaparken araştırma Mâturîdî yöntemini ve biçimini öğretmek. Alan araştırması yapma konusunda öğrenciyi yeterli hale getirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. ŞAHİN AHMETOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, kelam ile ilgili güncel problemleri aştırırken araştırırken Ehl-i Sünnet kelamının iki önemli kolu olan Mâturîdîlik ile Eş’arîlik’te nelerin kriter alınacağını bilir.
2Bunları araştırmanın ve yorumlamanın metodunu ve yöntemini öğrenir
3İslam kelamının yöntembiliminin temel mantığını kavrar
4Mâturîdî kelamına dair köklü bilgiler elde eder.
5Mâturîdî Kelam yöntemini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Maturidi ekolü ve metodu hakkında bilgi verir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kelam İlminin çıkışı ve gelişmesi.
2Kelam İlminin metodu.
3İlk Kelam ekolü olan Mutezile.
4İlk Kelam ekolü olan Mutezile.
5Sünni Kelam ekollerinin ortaya çıkmasını hazırlayan nedenler.
6Sünni Kelam ekollerinin ortaya çıkmasını hazırlayan nedenler.
7Sünni Kelam ekollerinden Mâturîdîlik.
8Maturîdî kelam ekolünün temel özellikleri.
9Maturîdî kelam ekolünün temel özellikleri.
10Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin temel özelliklerinin mukayesesi.
11Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin temel özelliklerinin mukayesesi.
12Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri.
13Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri.
14Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İmam Azam: Fıkh-ı Ekber, İmam Maturidi: Kitabu’t-Tevhid ; Eş’arî: el-İbâne an Usûli’d-Diyâne En-Nesefî: Tabsıratu’l-Edille, Bahru’l-kelâm, et-Temhid ; er-Râzî: Metâlibu’l-Âliyye ; el-Âmidî: Ebkâru’l-Efkâr; er-Râzî: Mi’yâru’ul-İlm ; Taftâzânî: Şerhu’l-Makasıd; Cürcânî: Şerhu’l-Mevâkıf; Cuveynî: Luma’u’l-edille; İzmirli İsmail Hakkı: Yeni İlm-i Kelam, Prof. Dr. Bekir Topaloğlu: Kelam İlmi ; Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün: Kelamda yöntem Sorunu.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım1010100
Soru-Yanıt3927
Okuma5630
Sözlü Sınav224
Ev Ödevi2816
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr