Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-148İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİNE GİRİŞSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İslam Mezhepleri Tarihinin amacı, konuları, temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanıtabilmek amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD.DOÇ.DR. ŞAHİN AHMETOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Herhangi bir mezhebi araştırırken hangi ana kaynaklara müracaat edileceğini bilir.
2Mezhepleri oluşturan sosyal siyasi, kültürel etkenleri ana hatlarıyla bilir.
3Mezheplerin teşekkül sürecini ana hatlarıyla bilir.
4Mezhepleri Ortaya Çıkaran Siyasi Faktörleri bilir.
5Mezhepleri Ortaya Çıkaran Dini Faktörleri bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam Mezhepleri Tarihi’nin ortaya çıkış nedenlerini, mezhep-din ilişkisini, mezhepleri ortaya çıkaran sosyal-siyasal vb. durumları, erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri bilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mezhepler Tarihi’nin Tanımı, Alanı, Kapsamı
2Mezhepler Tarihi’nin Tanımı, Amacı, Konusu
3İslam Mezhepler Tarihi’nin Metodu ve Metot ile İlgili Genel Yaklaşımlar
4İslam Mezhepler Tarihi’nin Metodik Problemleri
5İslam Mezhepler Tarihi İle İlgili Temel Kaynaklar
6İslam Mezhepler Tarihi İle İlgili Temel Kaynakların Genel Özellikleri
7Mezhepleri Ortaya Çıkaran İtikadi, Sosyal,Kültürel ve İktisadi Faktörler
8Mezhepleri Ortaya Çıkaran Siyasi Faktörler
9Mezhepleri Ortaya Çıkaran Dini Faktörler
10Toplumsal Yapı ve Mezhepler
11Toplumsal Yapı ve Mezhepler
12Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri, Yayıldığı Bölgeler, Etkileri, Edebiyatı
13Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri, Yayıldığı Bölgeler, Etkileri, Edebiyatı
14Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eş’ari, İlk Dönem İslam Mezhepleri; Şehristani, Mezhepler Arasındaki Farklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10770
Tartışma7749
Soru-Yanıt2510
Okuma5525
Sözlü Sınav5525
Ev Ödevi248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr