Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-140İSLAM HUKUKUNDA EVLİLİKSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Doğrudan nasslarda yer alan ya da içtihad yoluyla ulaşılan hükümler incelenerek öğrencilere aktarılacak. Bu esnada hükümlerin ortaya çıkmasında etkin olan sosyal, insani, ahlaki vb. gerekçelere yer verilmeye çalışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Bayram DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrendiği bilgilere dayanarak İslam’ın aileye bakışını kavrar.
2Bu formasyon sayesinde toplumda karşılaşılan aile ilgili sorunların çözümüne katkıda bulunur.
3Uzmanlık alanıyla ilgili metinleri anlama, yorumlama ve ifade etme becerisi kazanır.
4Aktüel dini meseleleri tanıyabilme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olur.
5Toplumun dini sosyal hizmet, dini danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik mesleki bilgi ve beceri sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nişanlılık Öncesi Dönem ve Nişanlanma ile Bunlarla İlgili Hükümler Evlenmenin Unsur ve Şartları Nikah Akdinin Mahiyeti, Kayda Geçirilmesi ve Gizli Evlilik Nikahta Velayet ve Evlilikte Denklik Evlenme Ehliyeti Bakımından Küçüklerin Evlendirilmesi, Büyüklerin Evlenmesi ve Hz. Aişe’nin Evlenme Yaşı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nişanlılık Öncesi Dönem ve Nişanlanma ile Bunlarla İlgili Hükümler
2Evlenmenin Unsur ve Şartları
3Nikah Akdinin Mahiyeti, Kayda Geçirilmesi ve Gizli Evlilik
4Nikahta Velayet ve Evlilikte Denklik
5Evlenme Ehliyeti Bakımından Küçüklerin Evlendirilmesi, Büyüklerin Evlenmesi
6Evlenme Engelleri
7Evlat Edinmenin Evliliğe Tesiri
8Ara sınav
9 Çok Evlilik ve Hz. Peygamber’in Evlilikleri
10Mut’a Nikahı ve Muvakkat Nikah
11Sahih Evlilik, Fasid Evlilik, Batıl Evlilik ve Bunlarla İlgili Hükümler
12 Mehir
13Nafaka
14Eşlerin Karşılıklı Hak ve Görevleri
15Doğum ve Neticeleri ( Neseb, Emzirme, Çocuğun Bakım ve Terbiyesi, Nafaka )
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abdulhamid, Muhammed Muhyiddin, el-Ahvalu’ş-Şahsiyye, Beyrut, 1984 Ebu Zehra, Muhammed, el-Ahvalu’ş-Şahsiyye, Kahire, 2005; Döndüren, Hamdi, Delilleriyle Aile İlmihali, İstanbul, 2006; Kahveci, Nuri, İslam Hukuku Açısından Nişanlılık, İstanbul, 2007; Erbay, Celal, İslam Hukukunda Küçüklerin Himayesi, İstanbul, 1998; Acar, H.İbrahim, “Poligami Konusunda Bazı Mülahazalar”,EKEV Akademi Dergisi, Ankara, 1998, C.1, S.2, Acar, H.İbrahim, “Evlenme Engeli Olarak Din Farkı”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Erzurum, 2002, S.17, s. 27-52; Acar, H.İbrahim, “İslam Hukuku Açısından Nişanlanma”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.23 Erzurum, 2005; Acar, H.İbrahim, “İslam Hukuku Açısından Evlat Edinme ve Hz. Peygamberin Zeyneple Evliliği”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, S.7, Konya, 2006; Acar, H.İbrahim, “İslâm Hukukunda Evlenme Ehliyeti Bakımından Küçüklerin Evlendirilmesi Problemi”, Dini Araştırmalar, Ankara, 2003, C.6, S. 16.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Tartışma212
Soru-Yanıt515
Beyin Fırtınası111
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr