Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-135İSLAM CEZA HUKUKUSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Doğrudan nasslarda yer alan ya da içtihad yoluyla ulaşılan hükümler incelenerek öğrencilere aktarılacak. Bu esnada hükümlerin ortaya çıkmasında etkin olan sosyal, insani, ahlaki vb. gerekçelere yer verilmeye çalışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Bayram DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1İslam hukukunun sistematiğini genel olarak anlayabilme becerisi
2Ceza Hukukunun Temel kavramlarını derinlemesine bilme ayırt edebilme yeteneğini kazandırmak
3İslam Hukuku ekolleri ve onlara ait fıkıh kitaplarını anlaya bilme ve tahlil edebilme becerisi
4İslam Hukuku Literatürüyle Pozitif Hukuk arasında karşılaştırmalar yapabilme becerisi
5Geçmiş kültürel birikimi sonraki nesillere aktarabilme becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ceza Hukukunun temel kavramları olan Suç, Ceza ve Müeyyide, Cezaların Bireyselleştirilmesi, Kanunilik İlkesi, Suç ve Cezanın tasnifi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Suç ve Müeyyide
2Günümüz Ceza Hukukunda Kanunilik İlkesi
3İslam Ceza Hukukunda Kanunilik İlkesi
4Tarihsel Gelişimde Kanuniliği Sağlayan Unsurlar
5Cezaların Bireyselleştirilmesi
6Zina Suçu ve Cezası
7Zina iftirası Suçu ve Cezası
8Ara Sınav
9Alkollü İçki İçmek Suçu ve Cezası
10Hırsızlık Suçu ve Cezası
11Yol Kesme Suçu ve Cezası
12Bağy Suçu ve Cezası
13İrtidat Suçu ve Cezası
14Adam Öldürme, Müssir Fiil Suçları ve Cezaları
15Tazir Suç ve Cezaları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Demir Bayram, İslam Ceza Hukukunda Kanunilik İlkesi, Erzurum, 2001 -Demir, Bayram, “Cezaların Bireyselleştirilmesi Açısından Zina Haddi”, EKEV AKADEMİ DERGİSİ, Yıl:9, Sayı: 23, Bahar 2005, Erzurum. 2. Mevsıli, Abdullah b. Mevdud, el-İhtiyar li Talili’l-Muhtar, İstanbul,1951 3. Karaman, Hayrettin, Mukayeseli İslam Hukuku, İstanbul, 1991 4. Udeh, Abdulkadir, et-Teşriu’l-Cinaiyyu’l-İslami, Beyrut, 1993 5.Dönmezer, Sulhi-Erman, Sahir, Nazari ve Tatbiki Ceza Hukuku , İstanbul, 1994
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Tartışma212
Soru-Yanıt515
Beyin Fırtınası111
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr