Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-122HADİS OKUMA TEKNİKLERİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; Hadis ilminin klasik temel kaynaklarını tanıtmak ve onların nasıl okunması gerektiği hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Osman BİLGEN
Öğrenme Çıktıları
1Hadis ilminin temel kaynakları öğrenilir
2Temel kaynaklardan nasıl istifade edileceği kavranır.
3Temel kaynaklar arası ortak ve farklı yönler tespit edilir.
4Temel kaynakları kullanma ve onlardan hadis bulma melekesi geliştirilir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin sonunda öğrenciler, Hadis ilminin klasik temel kaynakları hakkında bilgi sahibi olmak ve onlardan nasıl istifade edebileceğini öğrenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klasik Temel Hadis Kaynakları
2Hadis Okumada Nelere Dikkat Edilmeli
3Örnek Metin: Buhârî ve es-Sahîh’i
4Örnek Metin: Müslim ve Sahîhu Müslim’i
5Örnek Metin: Tirmizî ve el-Câmiu’s-Sahîh’i
6Örnek Metin: Ebû Dâvûd ve Sünen’i
7Örnek Metin: Nesâî ve es-Sünen’i
8ARA SINAV
9Örnek Metin: İbn Mace ve Sünenu İbn Mace’si
10Örnek Metin: Ahmed b. Hanbel ve Müsned’i
11Örnek Metin: Mâlik b. Enes ve Muvatta’ı
12Örnek Metin: Abdurrezzâk ve el-Musannef’i
13Örnek Metin: Heysemî ve Mecmaü’z-zevaid ve menbaü’l-fevaid’i
14Örnek Metin: Ali el-Muttakî ve Kenzü’l-Ummâl’i
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Kaynaklar: 1. Buhârî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmâil b. İbrâhim b. el-Mugîre, es-Sahîh, b.y.y. 1315/1984. el-Câmiu’s-Sahîh- Sahih-i Buhârî ve Tercemesi, (çev. Mehmed Sofuoğlu), İstanbul 1987. 2. Müslim, Ebü’l-Hüseyn el-Haccâc en-Neysâbûrî, Sahîhu Müslim, Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, Beyrut, ts. Sahîh-i Müslim ve Tercemesi, (çev. Mehmed Sofuoğlu), İrfan Yayınevi, İstanbul 1967. 3. Tirmizî, Ebû İsâ Muhammed b. İsâ b. Sevre et-Tirmizî, el-Câmiu’s-Sahîh, Kahire 1384. 4. Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş’as b. İshak el-Ezdî es-Sicistânî, Sünen, Mısır 1371. 5. Nesâî, Ebû Abdurrahmanrrahman Ahmed İbn Şuayb (303/915), es-Sünen, (thk. Abdülfettah Ebû Gudde), Mektebetü’l-Matbuati’l-İslâmiyye, Halep, 1406/1986. 6. İbn Mace, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezid er-Rebei el-Kazvini, Sünenu İbn Mace, (tah. Muhammed Mustafa A'zami), Şeriketü't-Tıbaati'l-Arabiyye, Riyad 1984/1404. 7. Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdullah Ahmed b. Muhammed b. Hanbel eş-Şeybânî, Müsned, Beyrut, ts. 8. Mâlik b. Enes, Ebû Abdullah el-Esbahî, Muvatta, (thk. Muhammed Fuat Abdülbâkî), Dârü’l-Hadis, Kâhire, ts. Yardımcı Kaynaklar: 1. Çakan, İsmail Lütfi, Hadis nasıl okunur / okutulur?, Erkam Matbaası, İstanbul 2003. 2. Abdurrezzâk, Ebû Bekr Abdurrezzâk b. Hemmâm es-San’ânî, el-Musannef, (thk. Habiburrahman el-A’zamî), Dârü’t-Turâs, Beyrut 1970. 3. Heysemî, Ebü’l-Hasan Nureddin Ali b. Ebî Bekr b. Süleyman, Mecmaü’z-zevaid ve menbaü’l-fevaid, Darü’l-Kitâbi’l-Arabi, Beyrut 1967. 4. Hakim, Ebû Abdullah İbnü'l-Beyyi Muhammed Nisaburi, el-Müstedrek ale's-Sahihayn, (dirase ve tahkik Mustafa Abdülkadir Ata), Dârü'l-Kütübi'l-İlmiyye, Beyrut 1990/1411. 5. Ali el-Muttakî, Alâuddin Ali b. Abdülmelik b. Kâdı Han el-Hindî, Kenzü’l-Ummâl, Müessesetü’r-Risâle, Beyrut-1409/1989.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Seminer11010
Makale Kritik Etme7535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14570
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr