|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-159 | KLASİK HADİS USULÜ VE METİNLERİ - I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; Hadis ilminin temelini oluşturan usul kaynaklarını ve muhtevalarını kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Osman BİLGEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis Usulünün tarihsel süreçteki gelişimi öğrenilir. | 2 | Dönemler arasındaki benzerlik ve farklılıklar anlaşılır. | 3 | Dönemler arasındaki muhteva zenginliği veya tekrarlar gözlemlenir. | 4 | Hadis Usulüne dair bilgileri ana kaynaklarından anlama melekesi gelişir. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hadis ilminin temelini oluşturan usul kaynakları ve muhtevaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hadis Usulü: Tanım ve Kapsam | | | 2 | Klasik Hadis Usulü Eserleri | | | 3 | Örnek Metin | | | 4 | Örnek Metin | | | 5 | Örnek Metin | | | 6 | Örnek Metin | | | 7 | Örnek Metin | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Örnek Metin | | | 10 | Örnek Metin | | | 11 | Örnek Metin | | | 12 | Örnek Metin | | | 13 | Örnek Metin | | | 14 | Örnek Metin | | | 15 | Örnek Metin | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temel Kaynaklar:
1. Râmehurmûzî, Hasan b. Abdurrahman, el-Muhaddisü’l-fâsıl beyne’r-râvi ve’l-vâî, (thk. Muhammed Accâc el-Hatîb), Beyrut 1404/1984.
2. el-Hatîb el-Bağdâdî, Ahmed b. Ali b. Sâbit, el-Kifâye fi ilmi’r-rivâye, el-Mektebetü’l-İlmiyye, Medine ts.
3. Nevevî, Ebû Zekeriyyâ Yahya b. Şeref, et-Takrîb ve’t-teysîr li ma’rifeti süneni’l-beşîri’n-nezîr, Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1407/1987.
4. Sehâvî, Ebü’l-Hayr Şemseddin Muhammed b. Abdurrahman, Fethu’l-muğîs bi şerhi Elfiyeti’l-hadîs li’l-Irâkî, (nşr. Ali Hüseyn Ali), Kahire 1995.
5. İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Ahmed b. Ali el-Askalânî, Nühbetü’l-fiker, İstanbul 1327.
6. Kâdı İyâz, Ebü’l-Fazl İyâz İbn Mûsâ İbn İyâz el-Yahsûbî, el-İlma’ ila ma’rifeti usûli’r-rivâye ve takyidi’s-sima’, (thk. es-Seyyid Ahmed Abbas Sakr), Dârü’t-Türas, Kahire 1970.
7. Suyûtî, Abdurrahmân İbnü’l-Kemâl Celâleddin, Tedrîbü’r-râvî, Beyrut 1405/1985.
8. Kâsımî, Cemaleddin Muhammed b. Muhammed, Kavâidü’t-tahdîs min fünûni mustalahi’l-hadîs, (thk. Muhammed Behce Baytar), Dârü’n-Nefâis, Beyrut 1993.
Yardımcı Kaynaklar:
1. Aydınlı, Abdullah, Hadis Istılahları Sözlüğü, Timaş A.Ş., İstanbul 1987.
2. Çakan, İsmâil Lütfi, Hadis Edebiyatı, MÜ Yayınları, İstanbul 1989.
3. Koçyiğit, Talat, Hadis Tarihi, TDV Yay., Ankara 1998.
4. Accâc el-Hatîb, Muhammed, Usûlü’l-hadîs, Dârü’l-Fikr, Beyrut 1981.
5. es-Salih, Subhi, Hadîs İlimleri ve Hadîs Istılahları, (çev. M. Yaşar Kandemir), Ankara 1971.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Seminer | 1 | 10 | 10 | Makale Kritik Etme | 7 | 5 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 5 | 70 | Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|