Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-159KLASİK HADİS USULÜ VE METİNLERİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; Hadis ilminin temelini oluşturan usul kaynaklarını ve muhtevalarını kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Osman BİLGEN
Öğrenme Çıktıları
1Hadis Usulünün tarihsel süreçteki gelişimi öğrenilir.
2Dönemler arasındaki benzerlik ve farklılıklar anlaşılır.
3Dönemler arasındaki muhteva zenginliği veya tekrarlar gözlemlenir.
4Hadis Usulüne dair bilgileri ana kaynaklarından anlama melekesi gelişir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadis ilminin temelini oluşturan usul kaynakları ve muhtevaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis Usulü: Tanım ve Kapsam
2Klasik Hadis Usulü Eserleri
3Örnek Metin
4Örnek Metin
5Örnek Metin
6Örnek Metin
7Örnek Metin
8Ara Sınav
9Örnek Metin
10Örnek Metin
11Örnek Metin
12Örnek Metin
13Örnek Metin
14Örnek Metin
15Örnek Metin
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Kaynaklar: 1. Râmehurmûzî, Hasan b. Abdurrahman, el-Muhaddisü’l-fâsıl beyne’r-râvi ve’l-vâî, (thk. Muhammed Accâc el-Hatîb), Beyrut 1404/1984. 2. el-Hatîb el-Bağdâdî, Ahmed b. Ali b. Sâbit, el-Kifâye fi ilmi’r-rivâye, el-Mektebetü’l-İlmiyye, Medine ts. 3. Nevevî, Ebû Zekeriyyâ Yahya b. Şeref, et-Takrîb ve’t-teysîr li ma’rifeti süneni’l-beşîri’n-nezîr, Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1407/1987. 4. Sehâvî, Ebü’l-Hayr Şemseddin Muhammed b. Abdurrahman, Fethu’l-muğîs bi şerhi Elfiyeti’l-hadîs li’l-Irâkî, (nşr. Ali Hüseyn Ali), Kahire 1995. 5. İbn Hacer, Ebü’l-Fazl Ahmed b. Ali el-Askalânî, Nühbetü’l-fiker, İstanbul 1327. 6. Kâdı İyâz, Ebü’l-Fazl İyâz İbn Mûsâ İbn İyâz el-Yahsûbî, el-İlma’ ila ma’rifeti usûli’r-rivâye ve takyidi’s-sima’, (thk. es-Seyyid Ahmed Abbas Sakr), Dârü’t-Türas, Kahire 1970. 7. Suyûtî, Abdurrahmân İbnü’l-Kemâl Celâleddin, Tedrîbü’r-râvî, Beyrut 1405/1985. 8. Kâsımî, Cemaleddin Muhammed b. Muhammed, Kavâidü’t-tahdîs min fünûni mustalahi’l-hadîs, (thk. Muhammed Behce Baytar), Dârü’n-Nefâis, Beyrut 1993. Yardımcı Kaynaklar: 1. Aydınlı, Abdullah, Hadis Istılahları Sözlüğü, Timaş A.Ş., İstanbul 1987. 2. Çakan, İsmâil Lütfi, Hadis Edebiyatı, MÜ Yayınları, İstanbul 1989. 3. Koçyiğit, Talat, Hadis Tarihi, TDV Yay., Ankara 1998. 4. Accâc el-Hatîb, Muhammed, Usûlü’l-hadîs, Dârü’l-Fikr, Beyrut 1981. 5. es-Salih, Subhi, Hadîs İlimleri ve Hadîs Istılahları, (çev. M. Yaşar Kandemir), Ankara 1971.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Seminer11010
Makale Kritik Etme7535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14570
Ev Ödevi7535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr