Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-128 | HADİSLERİN SOSYOLOJİK YORUMU | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Hadis konusundaki güncel tartışmaların değerlendirilip, güncel hadis meselelerinin tartışılması.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç Dr. Musa ÇETİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüzde hadis merkezli tartışmaları kavrayabilme. | 2 | Hadis ilmindeki temel tartışma noktalarını analiz edebilme. | 3 | Tartışmalarda kullanılan bilimsel dili kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Buhârî ve Müslim’in Tenkit Edilen Rivâyetleri,Ziyadetü’s-Sikât,Cerh Ve Tadille Alakalı Bazı Önemli Meseleler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Buhârî ve Müslim’in Tenkit Edilen Rivâyetleri | | | 2 | Kütüb-i Site Müelliflerinin Hadis Kabul etmede Aradıkları Şartlar | | | 3 | Halku’l-Kur’ân Meselesi ve Hadise Etkisi | | | 4 | Hadis Öğrenim ve Öğretim Âdâbı | | | 5 | İsnadın Dindeki Yeri | | | 6 | Ehl-i Hadisin Özellikleri | | | 7 | Ehl-i Rey İle Ehl-i Hadis Arasındaki Farklar | | | 8 | Cerh Ve Tadille Alakalı Bazı Önemli Meseleler | | | 9 | Mürsel Hadis İle Amel Meselesi | | | 10 | Zayıf Hadisin Hükmü | | | 11 | Hadis Tahammül ve Eda Metodları | | | 12 | Ziyadetü’s-Sikât | | | 13 | Tearuzu’l-Ahbar | | | 14 | Merfu-Mevkuf İlişkisi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. İbn Furek, Müşkilu’l-Hadis, Beyrut 1985.
2. Çakan, İ. Lütfi, Hadislerde Görülen İhtilaflar ve Çözüm Yolları, İstanbul 1982.
3. Sifil, Ebu Bekir, Modern İslam Düşüncesinin Tenkidi, İstanbul 1998.
4. Koçyiğit, Talat, Hadisçilerle Kelamcılar Arasındaki Münakaşalar, Ankara 1984
5. Yıldırım, Enbiya, Hadis Problemleri, İstanbul 1996
6. Tekineş, Ayhan, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul 2002
7. Muhammed Ebu Şehbe, Difaun ani’s-Sünne, Kahire 1989
8. Keleş, Ahmet, Sünnet: Yaşayan Hz. Muhammet, İstanbul 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 4 | 16 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|