Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB-23-128HADİSLERİN SOSYOLOJİK YORUMUSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hadis konusundaki güncel tartışmaların değerlendirilip, güncel hadis meselelerinin tartışılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç Dr. Musa ÇETİN
Öğrenme Çıktıları
1Günümüzde hadis merkezli tartışmaları kavrayabilme.
2Hadis ilmindeki temel tartışma noktalarını analiz edebilme.
3Tartışmalarda kullanılan bilimsel dili kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Buhârî ve Müslim’in Tenkit Edilen Rivâyetleri,Ziyadetü’s-Sikât,Cerh Ve Tadille Alakalı Bazı Önemli Meseleler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Buhârî ve Müslim’in Tenkit Edilen Rivâyetleri
2Kütüb-i Site Müelliflerinin Hadis Kabul etmede Aradıkları Şartlar
3Halku’l-Kur’ân Meselesi ve Hadise Etkisi
4Hadis Öğrenim ve Öğretim Âdâbı
5İsnadın Dindeki Yeri
6Ehl-i Hadisin Özellikleri
7Ehl-i Rey İle Ehl-i Hadis Arasındaki Farklar
8Cerh Ve Tadille Alakalı Bazı Önemli Meseleler
9Mürsel Hadis İle Amel Meselesi
10Zayıf Hadisin Hükmü
11Hadis Tahammül ve Eda Metodları
12Ziyadetü’s-Sikât
13Tearuzu’l-Ahbar
14Merfu-Mevkuf İlişkisi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. İbn Furek, Müşkilu’l-Hadis, Beyrut 1985. 2. Çakan, İ. Lütfi, Hadislerde Görülen İhtilaflar ve Çözüm Yolları, İstanbul 1982. 3. Sifil, Ebu Bekir, Modern İslam Düşüncesinin Tenkidi, İstanbul 1998. 4. Koçyiğit, Talat, Hadisçilerle Kelamcılar Arasındaki Münakaşalar, Ankara 1984 5. Yıldırım, Enbiya, Hadis Problemleri, İstanbul 1996 6. Tekineş, Ayhan, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul 2002 7. Muhammed Ebu Şehbe, Difaun ani’s-Sünne, Kahire 1989 8. Keleş, Ahmet, Sünnet: Yaşayan Hz. Muhammet, İstanbul 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım4416
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr