Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-221 | FELSEFE TARİHİ - II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Ortaçağ’dan Yeniçağ’a ve oradan da modern döneme geçişte düşüncede meydana gelen değisiklikleri, ortaya çıkan yeni düşünceleri öğretmek,
2. Baslıca Yeniçağ filozoflarının görüşlerini inceleyerek felsefi düşüncenin tarihi seyrini ve gelişimini öğretmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Dr. Suat ÇELİKKOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, Yeni Çağ’daki düşünce ve filozofları tanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
1. Analiz ve Sentez kapasitesi
2. Temel Genel Bilgi (Kültür)
3. Mesleki Temel Bilgi
4. Problem Çözme becerisi
5. Karar verme becerisi
6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük
8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
|
Dersin İçeriği |
Kant, Ödev Ahlakı, Spinoza, Töz, Metafizik |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Skolastik Felsefe | | | 2 | Rönesans Felsefesi
| | | 3 | Reformasyon | | | 4 | Descartes | | | 5 | Descartes
| | | 6 | Jansenistler, Pascal | | | 7 | Hobbes | | | 8 | Spinoza
| | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Leibniz
| | | 11 | 18.Yüzyıl Aydınlanma Felsefesine Giriş | | | 12 | Locke | | | 13 | Hume | | | 14 | Kant | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak:
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi yayınları
Yardımcı Kaynaklar:
1. Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal yay., İstanbul.1998.
2. Wilhelm Weischedel, Felsefenin Arka Merdiveni, İz yay.,1993
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 10 | 100 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|