Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-107İSLAM FELSEFESİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye İslam felsefesi dersinin teorik temellerini öğretmek, Felsefi düşüncenin evrensel olduğunun kavratılmasıyla farklı düşünce ve yaşama tarzlarının özgünlüklerinin ve hakikat karşısındaki durumlarının kavratılması, İslam düşüncesinin diğer düşünce biçimlerinden farklılığının ve özgünlüğünün ortaya çıkarılmasında zihinsel süreçlere rehberlik yapabilecek yeteneklerin kazandırılması, Batıda veya diğer coğrafyalarda ortaya çıkan felsefi ekol ve düşünce sistemlerini İslam düşüncesi açısından sağlıklı bir şekilde tahlil ve tetkik edebilmede gerekli olan felsefi terminolojiyi ve kavramsal altyapıyı vermek, İslam felsefesi alanının inceliklerinden ve problemlerinden yola çıkarak öğrenciye siyasetten ahlaka, ekonomiden hukuka kadar bugünkü sosyal bilimler anlayışını şumullü bir ufuktan değerlendirebilecek dinamik bir bakış açısı sunmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mirpenç AKŞİT
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci İslam felsefesi literatürünü bilir.
2İslam felsefesi ve dolayısıyla genel felsefe problemleriyle diyalog kurabilmesi için gerekli olan kavramsal ve terminolojik kazanımlar elde eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Analiz ve Sentez kapasitesi 2. Temel Genel Bilgi (Kültür) 3. Mesleki Temel Bilgi 4. Problem çözme becerisi 5. Karar verme becerisi 6. Elestiri ve özelestiri yeteneği 7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük 8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
Dersin İçeriği
İslam filozofları, Siyaset Felsefesi, Ahlak Felsefesi, İyi, Kötü, Mutluluk, Erdemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam Felsefesine Giriş.
2İslam Felsefesinin Kaynakları
3Kindi
4İhvanı Safa
5Farabi-I
6Farabi-II
7ARA SINAV
8İbn Sina-I
9İbn Sina-II
10İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkisi
11Gazzali
12İbn Rüşd
13İbn Bacce
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Macit Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, (Çev. Kasım Turhan), İklim Yayınları, İstanbul 1987. 2. Mehmet Bayraktar, İslam Felsefesine Giriş, TDV, Ankara 1997. 3. H. Ziya Ülken, İslam Felsefesi, Kaynakları ve Etkileri, Cem Yayınevi, İstanbul 1993. 4. H. Ziya Ülken, Uyanış Devirlerinde Tercümenin Rolü, Vakit Gazetesi Matbaası, İstanbul 1935. 5. Muhammed M. Şerif, Klasik İslam Filozofları ve Düşünceleri, der: İsmail Taşpınar, İnsan Yayınları, İstanbul 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Seminer11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma1010100
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr