Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-175YENİ DİN SOSYOLOJİLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yeni din sosyolojileri çerçevesinde bu derste değişme ve süreklilik arasında din sosyolojileri, üçüncü milenyuma girerken dindarlaşma ve dünyevileşme gel gidinde toplum, farklı pencerelerden dine bakışlar, Din ve toplumbilim arasındaki sınırın yeniden çizilmesi, Tanrı yaşıyor ve daima bizimle, Bir Din Sosyolojisi Ders Planı konularının işlenmesi ve bu toplumsal olay ve olguların birbirleriyle ilişkilerinin sosyolojik metot temelinde anlaşılması ve ele alınmasını, tanımlanmasını ve tasvir edilmesini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Emine Öztürk
Öğrenme Çıktıları
16. Sosyoloji Teorileri
2
3
41. Temel Sosyolojik Kavramlar
52. Sosyolojik Kanunlar
63. Sosyolojinin Tarihçesi
74. Mikro Sosyoloji
85. Makro Sosyoloji
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal Değişim Süreklilik Türkiye’de Sosyal Değişim ve Süreklilik Değişme ve Süreklilik Arasında Din Sosyolojisi Dindarlaşma Dünyevileşme Farklı Pencerelerden Dine Bakışlar Din ile Sosyoloji Arasındaki İlişki Farklı Toplumsal Grupların Dine Bakışları Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme Ekseninde Din Küreselleşen Dünyada Yeni Din Sosyolojileri Değerlendirme Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal Değişim
2Süreklilik
3Türkiye’de Sosyal Değişim ve Süreklilik
4Değişme ve Süreklilik Arasında Din Sosyolojisi
5Dindarlaşma
6Dünyevileşme
7Farklı Pencerelerden Dine Bakışlar
8ARA SINAV
9Din ile Sosyoloji Arasındaki İlişki
10Din ile Sosyoloji Arasındaki İlişki
11Farklı Toplumsal Grupların Dine Bakışları
12Farklı Toplumsal Grupların Dine Bakışları
13Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme Ekseninde Din
14 Küreselleşen Dünyada Yeni Din Sosyolojileri
15Değerlendirme
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Recep Şentürk., Yeni Din Sosyolojileri, Gaye Kitabevi, 2004. 2.Zeki Arslantürk & Tayfun Amman, Sosyoloji, İst.:Çamlıca Yay., Kasım/2001 3.Sulhi Dönmezer, Toplumbilim, İst.: Beta Yay., Ocak/1994
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım11313
Problem Çözümü11313
Tartışma11313
Soru-Yanıt2612
Gözlem11313
Alan Çalışması11313
Beyin Fırtınası111
Proje Hazırlama11111
Proje Tasarımı /Yönetimi188
Makale Yazma11313
Makale Kritik Etme166
Bireysel Çalışma166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Okuma11313
Sözlü Sınav166
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr