Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-174TÜRK TOPLUM YAPISISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türk toplum yapısının, Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi’nin, Osmanlı Kimliğinin, Osmanlı Sosyal Sistemi’nin, Ulus Devlet Kavramı’nın Küreselleşen Dünyada Ne Anlam İfade Ettiği, Tarihsel Bir Süreç Olarak Oğuz Türkmen Ayrışımı, Doğru ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısın gibi Türk toplumuna özgü olay ve olguların, bu toplumsal olay ve olguların birbirleriyle ilişkilerinin sosyolojik metod temelinde anlaşılması ve ele alınmasını, tanımlanmasını ve tasvir edilmesini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Emine Öztürk
Öğrenme Çıktıları
11. Temel Sosyolojik Kavramlar
22. Sosyolojik Kanunlar
33. Sosyolojinin Tarihçesi
44. Mikro Sosyoloji
55. Makro Sosyoloji
66. Sosyoloji Teorileri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Toplum Yapısı Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi Niçin Osmanlı Kimliği? Osmanlı’ya Sosyal Tarih Açısından Bir Yaklaşım Tanzimat veya Prototip Batılılaşma Bir Sosyal Sistem Olarak Resmi Teori Günümüz Türk Toplumunun Dinamikleri Ara Sınav Tarihsel Bir Süreç İçinde Oğuz Türkmen Ayrışımı Doğu ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısı Zenginlik-Yoksulluk Kültürü Kutuplaşması Toplumsal Yapı ve Küreselleşme Türk Aile Sistemi Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Toplum Yapısı
2Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi
3Niçin Osmanlı Kimliği?
4Osmanlı’ya Sosyal Tarih Açısından Bir Yaklaşım
5Tanzimat veya Prototip Batılılaşma
6Bir Sosyal Sistem Olarak Resmi Teori
7Günümüz Türk Toplumunun Dinamikleri
8Ara Sınav
9Tarihsel Bir Süreç İçinde Oğuz Türkmen Ayrışımı
10Doğu ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısı
11Zenginlik-Yoksulluk Kültürü Kutuplaşması
12Toplumsal Yapı ve Küreselleşme
13Türk Aile Sistemi
14Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme
15Türk Toplum Yapısının Değerlendirmesi
16Türk Toplum Yapısının Değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Türkdoğan, Orhan, Türk Toplum Yapısı, İst., Kırmızı Yay., Şubat/2008 2.Zeki Arslantürk & Tayfun Amman, Sosyoloji, İst.:Çamlıca Yay., Kasım/2001 3.Sulhi Dönmezer, Toplumbilim, İst.: Beta Yay., Ocak/1994 4.Amiran Kurtkan Bilgiseven, İst.: Filiz Kitabevi, 1995 5.Yumni Sezen, Sosyolojide Temel Bilgiler ve Tartışmalar, İst.İFAV Yay, 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım188
Tartışma188
Soru-Yanıt188
Takım/Grup Çalışması21020
Gözlem188
Alan Çalışması188
Örnek Vaka İncelemesi2612
Beyin Fırtınası224
Proje Hazırlama166
Proje Sunma000
Seminer11515
Proje Tasarımı /Yönetimi000
Makale Yazma11313
Makale Kritik Etme188
Bireysel Çalışma000
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma188
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma188
Sözlü Sınav188
Performans188
Sözlü Sınav000
Ev Ödevi188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr