Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-227DİN PSİKOLOJİSİNDE SEÇME METİNLER - IISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze dinin psikolojik temeline yaklaşımları araştırmak ve dinin insan üzerindeki psikolojik etkilerini anlamak,
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD. DOÇ. DR. YUSUF MACİT
Öğrenme Çıktıları
1Din Psikolojisinin Sosyal Bilimlerdeki Yerini ve Konularını Tanır
2Öğrenci Tarihsel Süreç İçinde Din Psikolojisinin Gelişim Sürecini Öğrenir
3Ülkemizdeki Din Psikolojisi Çalışmalarını ve Din Psikologlarını Tanır
4İslam Ülkelerindeki Din Psikolojisi Çalışmalarını Tanır
5Din Psikolojisindeki Çeşitli Eğilimleri ve Temel Öğretilerini Kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din psikolojisini tarihsel süreç içinde incelemek Din psikolojisi çalışmalarını incelemek, Din psikolojisinin dünden bugüne Batı’daki ve ülkemizdeki gelişimini incelemek, Din psikolojisinin konularını incelemek, Din psikologlarını tanımak, Din psikolojisinin sosyal bilimler arasındaki yerini tanımak, Din psikolojisinin temel İslam bilimleri arasındaki yerini tanımak, İnsanın dini-psikolojik yönünü tanımak,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Psikolojisinde Çeşitli Eğilimler ve Temel Öğretiler
2G. W. Allport ve A. Maslow’un Din Psikolojisi
3C. G. Jung ve S. Freud’da Din Psikolojisi
4J. Leuba ve G. Letter’in Din Psikolojisi
5Klasik İslam Metinlerinde Din Psikolojisi
6İslam Psikolojisi Alanında Yapılan Çalışmalar-1
7İslam Psikolojisi Alanında Yapılan Çalışmalar-2
8Seminer Çalışması
9Din Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri
10Türkiye’de Geliştirilen Dindarlık Ölçekleri
11Kur'an ve Psikoloji-1
12Kur'an ve Psikoloji-2
13Hadis ve Psikoloji
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hayati HÖKELEKLİ, Batıda Din Psikolojisi Çalışmaları, Hayati HÖKELEKLİ, Türkiye'de Din Psikolojisi Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Bazı Temel Meseleler Din Psikolojisinde Metot Sorunu, Hayati HÖKELEKLİ, İslam geleneğinde psikoloji kültürü, Ali KÖSE, Psikoloji ve din, James Bisset PRATT, Din Psikolojisi, çev. A. Vahit İmamoğlu-Faruk Karaca, C.P. GLOCK, Dini Teslimiyetin Tetkiki Üzerine (Dini Hayatın Boyutları), Üzeyir OK, Türkiye’de Din Psikolojisi: Nerdeyiz ve nereye gidebiliriz, Kerim YAVUZ, Din Psikolojisinde Metot Meselesi ve Yeni Gelişmeler, Ali Rıza AYDIN, Din Psikolojisinin Geleceği, İlker YENEN, Din Psikolojisi Alanında Türkiye’de Yapılan Bilimsel Faaliyetler Hakkında Bir Değerlendirme
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Seminer1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Seminer1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Tartışma8324
Soru-Yanıt818
Gözlem616
Seminer5525
Makale Kritik Etme5315
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma236
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr