Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-172 | SOSYOLOJİ TEORİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Toplumun, toplumsal kavram, kuram ve teorilerin, bu toplumsal kuram ve süreçlerin birbirleriyle ilişkilerinin sosyolojik metod temelinde anlaşılması ve ele alınmasını, tanımlanmasını ve tasvir edilmesini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrar. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma. | 2 | Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapar. | 3 | Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz eder. | 4 | Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojik Kuramın Yapısı
İşlevselcilik
Çatışma Kuramı
Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu
Evrim ve Modernlik
Jurgen Habermas
Anthony Giddens
Ara Sınav
Simgesel Etkileşimcilik
Herbert Blumer
Erving Goffmann
Fenomenoloji
Edmund Husserl, Alfred Schutz, Peter Berger
Sosyolojik Kuramın Değerlendirilmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları
| | | 2 | Din Bilimlerine göre din fenomeni | | | 3 | Din bilimlerinde dinin kökeni ile ilgili tartışmalar
| | | 4 | Sosyolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 5 | Psikolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 6 | Antropolojik din teorileri ve eleştirisi | | | 7 | Din Bilimlerinin tanımı ve ortaya çıkış şartları | | | 8 | Din Bilimlerinin temel paradigmaları: 1)Evrimci ve Batı merkezci tarih anlayışı | | | 9 | 2. Tecrübecilik ve determinizm | | | 10 | 3. İndirgemecilik | | | 11 | Din bilimlerinde yeni gelişmeler
| | | 12 | Manevi yaşam(spirtuality) ve din | | | 13 | Din ve bilimsel araştırmaların geleceği | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Ruth A. Wallace, Contemporary Socoilogical Theory, translator: Leyla Elbruz, M. Rami Ayas, İzmir, 2004
2.Zeki Arslantürk & Tayfun Amman, İst.:Çamlıca Press., Kasım/2001
3.Sulhi Dönmezer,Socoilogy, İst.: Beta Yay., Ocak/1994
4.Amiran Kurtkan Bilgiseven, General Socoilogy, İst.: Filiz Kitabevi, 1995
5.Yumni Sezen, The Basic Knowledges and Discussions About Socology, İst.İFAV Press, 1997
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 12 | 84 |
Ev Ödevi | 9 | 6 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|