Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-125AHLAK FELSEFESİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Etiğin insan ve toplum için çok önemli olduğunu öğretmek, etiğin kavramlarını, günümüze kadar gelen etik teorilerini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yard. Doç. Dr. Suat ÇELİKKOL
Öğrenme Çıktıları
1Ahlak felsefesinin temel kavramlarını bilir.
2Ahlak felsefesinin temel problemlerini bilir.
3Öğrencilere ahlaki değerleri kazandırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Analiz ve Sentez kapasitesi 2. Temel Genel Bilgi (Kültür) 3. Mesleki Temel Bilgi 4. Problem Çözme becerisi 5. Karar verme becerisi 6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği 7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük 8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
Dersin İçeriği
etik, ahlak felsefesi, iyi-kötü, mutluluk, teorik erdemler, pratik erdemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlak Felsefesi Nedir?
2Ahlak Felsefesinin Yöntemleri
3Ahlak Felsefesinin Problemleri
4Ahlak Felsefesinde Değer Eylem İlişkisi
5Ahlaki Davranışın Özellikleri
6İyi Kavramı
7İrade Özgürlüğül
8Ara Sınav
9Deontolojik Etik
10Ferdi Ahlak
11Aile Ahlakı
12Komşuluk Ahlakı
13Toplum Ahlakı
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet S. Aydın, Tanrı-Ahlak İlişkisi, Ankara 1991; Bedia Akarsu, Ahlaki Öğretiler, İst. 1983; R. Billington, Ahlak Düşüncesine Giriş, İstanbul 1997; M. A. Draz, Kur’an Ahlakı, İstanbul 1993; M. Fahri, İslam Ahlak Teorileri, İstanbul 2004; H. Heimsoeth, Ahlak Denen Bilmece, (Çev. N. Uygur), İstanbul:1978; W. D. Hudson, Modern Moral Philosophy, London 1981; I. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, (Çv. I.Kuçuradi), Ank. 1995; R. Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Ankara 1992; Recep Kılıç, Dini Anlamak Üzerine, İstanbul 2004; J. Nuttall, Etiğe Giriş, İst. 1997; H. Z. Ülken, Ahlak, İstanbul 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma715105
Okuma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr