Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-229 | İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ - II | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam düşüncesinin tarihi süreç içerisinde düşünme tarihine etkisinin ve öncüllerinin tanınması ve anlaşılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Resul ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mesleki Temel Bilgi | 2 | Analiz ve Sentez kapasitesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslam öncesi düşünce sistemleri, Kur'an'ın felsefe ve ahlaki öğretileri, Mu'tezile, Eş'arilik, Maturidilik, Sufiler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam öncesi düşünce sistemleri | | | 2 | İslam öncesi Arap düşüncesi | | | 3 | Kuran'ın Felsefi ve Ahlaki öğretileri | | | 4 | Kuran'ın Ekonomik ve politik öğretileri | | | 5 | Mutezile | | | 6 | Mu'tezilenin islam düşüncesine etkileri | | | 7 | Eşarilik | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sünni kelamın öncüleri ve Eşariliğin sünni kelamı oluşturması | | | 10 | Maturidilik | | | 11 | Maturidilik ile Eşarilik arasındaki farklar | | | 12 | Sufiler | | | 13 | İlk sufiler | | | 14 | Hallaç sonrası sufiler, Abdulkadir Geylani ve Suhreverdi | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-M.M. Şerif, "İslam Düşüncesi Tarihi"
2- Macit Fahri "İslam Felsefesi Tarihi"
3-H. Corbin "İslam Felsefesi Tarihi"
4-De Lacy O'leary "İslam Düşüncesi ve Tarihteki Yeri" |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 105 | 105 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|