Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-173TASAVVUF PSİKOLOJİSİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tasavvuf ve psikoloji, dini motivasyon ve tasavvuf, iman, inanç, ibadet ve duanın tasavvuf psikolojisi açısından değerlendirilmeleri, tasavvufi gelişim dönemleri ve din psikolojisi konuları tasavvufi ve psikolojik bakısıyla incelenir ve tartışılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Abdülhakim YÜCE
Öğrenme Çıktıları
1Tasavvuf ve psikoloji ilişkisini, tarihi gelişim sürecini kavramak
2Tasavvuf psikolojisinin konularını ve ilgi alanlarını tartışmak
3Dini motivasyon, dini algı, dini tutum ve dini davranışları tasavvuf disiplini bağlamında tartışmak
4Tasavvufi gelişim dönemleri ve psikolojik yapısını ilişkisini tartışmak
5Dini değişim ve dönüşüm konularını tasavvuf psikolojisi bağlamında tartışmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tasavvuf psikolojisinin konuları Tasavvuf ve birey Tasavvuf ve dini motivasyon Tasavvufi tutumlar Tasavvufi düşünceye psikolojik yaklaşım
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf ve Psikoloji İlişkisi
2Din Psikolojisi Araştırmaları ve Tasavvuf
3Tasavvuf Psikolojisinin Konuları
4Din Psikologları Olarak Bazı Mutasavvıflar
5İmam Gazali ve Psikolojik Görüşleri
6Tasavvufta Motivasyon
7Tasavvufi Kişilik
8Tasavvufi Tutumlar
9Tasavvufi Düşüncenin Yapısı
10Tasavvufta Birey
11Tasavvufta İnsanı Kamil Anlayışına Değerler Açısından Yaklaşım
12Tasavvufi gelenekteki zikir vb Algıların Psikolojisi
13Tasavvufi Gelişim Dönemleri
14Tasavvufun Ruh Sağlığı ve Dini gelişime etkisi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hasan KAYIKLIK, Tasavvuf Psikolojisi, Ankara Mustafa MERTER, Dokuz Yüz Katlı İnsan / Tasavvuf Ve Benötesi Psikolojisi Hayati HÖKELEKLİ, “İslam geleneğinde Psikoloji Kültürü”, İslâmî Araştırmalar, Sy. 3 Mehmet TEVFİK, Ruhi Bunalımlar ve İslâm Rûhiyatı, İstanbul Hüseyin PEKER, Tasavvuf Psikolojisi, Samsun
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Tartışma8324
Soru-Yanıt818
Gözlem616
Seminer5525
Makale Kritik Etme5315
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma236
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr