Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-173 | TASAVVUF PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tasavvuf ve psikoloji, dini motivasyon ve tasavvuf, iman, inanç, ibadet ve duanın tasavvuf psikolojisi açısından değerlendirilmeleri, tasavvufi gelişim dönemleri ve din psikolojisi konuları tasavvufi ve psikolojik bakısıyla incelenir ve tartışılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abdülhakim YÜCE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasavvuf ve psikoloji ilişkisini, tarihi gelişim sürecini kavramak | 2 | Tasavvuf psikolojisinin konularını ve ilgi alanlarını tartışmak | 3 | Dini motivasyon, dini algı, dini tutum ve dini davranışları tasavvuf disiplini bağlamında tartışmak | 4 | Tasavvufi gelişim dönemleri ve psikolojik yapısını ilişkisini tartışmak | 5 | Dini değişim ve dönüşüm konularını tasavvuf psikolojisi bağlamında tartışmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tasavvuf psikolojisinin konuları
Tasavvuf ve birey
Tasavvuf ve dini motivasyon
Tasavvufi tutumlar
Tasavvufi düşünceye psikolojik yaklaşım
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvuf ve Psikoloji İlişkisi
| | | 2 | Din Psikolojisi Araştırmaları ve Tasavvuf
| | | 3 | Tasavvuf Psikolojisinin Konuları | | | 4 | Din Psikologları Olarak Bazı Mutasavvıflar | | | 5 | İmam Gazali ve Psikolojik Görüşleri
| | | 6 | Tasavvufta Motivasyon
| | | 7 | Tasavvufi Kişilik | | | 8 | Tasavvufi Tutumlar
| | | 9 | Tasavvufi Düşüncenin Yapısı
| | | 10 | Tasavvufta Birey | | | 11 | Tasavvufta İnsanı Kamil Anlayışına Değerler Açısından Yaklaşım | | | 12 | Tasavvufi gelenekteki zikir vb Algıların Psikolojisi
| | | 13 | Tasavvufi Gelişim Dönemleri
| | | 14 | Tasavvufun Ruh Sağlığı ve Dini gelişime etkisi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hasan KAYIKLIK, Tasavvuf Psikolojisi, Ankara
Mustafa MERTER, Dokuz Yüz Katlı İnsan / Tasavvuf Ve Benötesi Psikolojisi
Hayati HÖKELEKLİ, “İslam geleneğinde Psikoloji Kültürü”, İslâmî Araştırmalar, Sy. 3
Mehmet TEVFİK, Ruhi Bunalımlar ve İslâm Rûhiyatı, İstanbul
Hüseyin PEKER, Tasavvuf Psikolojisi, Samsun
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Gözlem | 6 | 1 | 6 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|