Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-139 | DİN PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bir bütün olarak Din Psikolojisi ilmini; kavram ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Yusuf MACİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modern Türkiyenin kuruluş aşamasını öğrenilecek | 2 | Osmanlı Devletinin Duraklama ve yıkılma süreci incelenecek | 3 | Modernleşme çalışmaları ve neticeleri bilinecek | 4 | Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı incelenecek | 5 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşu ve çağdaşlaşma çalışmaları bilinecek | 6 | Din Psikolojisinin araştırma alanlarını kavrar, | 7 | Din psikolojisinin diğer İslami ilimlerle münasebetini sentezler, | 8 | Dini duygu ve düşünce hayatını analiz eder, | 9 | Din değiştirme kriterlerini kavrar, | 10 | Din ve insan ilişkilerini sentezler, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste başlangıcından günümüze din psikolojisinin bir ilim olarak gelişimi, ortaya çıkan ekoller ve araştırma alanları işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din psikolojisine genel bakış
| | | 2 | Din psikolojisinin temel kavramları
| | | 3 | Genel psikoloji ve din psikolojisi | | | 4 | Din psikolojisinde yeni gelişmeler | | | 5 | Din psikolojisinin alanları
| | | 6 | Dini duygu
| | | 7 | Dini düşünce | | | 8 | Dini fiiller
| | | 9 | Din değiştirme
| | | 10 | Tasavvuf ve psikoloji
| | | 11 | İnsanın gelişimi ve din | | | 12 | Dini hayat ve benlik
| | | 13 | Şahsiyet ve dini tutumlar
| | | 14 | Konulara genel bakış | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hüseyin PEKER, Din Psikolojisi, Çamlıca Yay, İstanbul, 2003
2. Habil ŞENTÜRK, Din Psikolojisi, Isparta, 2008
3. Hayati HÖKELEKLİ, Din Psikolojisi, TDV Yay, Ankara, 2001
4. Hayati HÖKELEKLİ, Din Psikolojisine Giriş, Dem Yay, İstanbul, 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Gözlem | 6 | 1 | 6 |
Seminer | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|