|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-121 | FELSEFE TARİHİ - I | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | İlkçağ felsefi düşüncelerinin eleştirel, karsılaştırmalı ve çok yönlü olarak incelenmesi. Varlık felsefesinin temel problemlerinin kavratılması, Sokrates, Platon, Aristoteles, Sokratesçi Okulların, temel felsefelerini kavratmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assist. Prof. Dr. Suat ÇELİKKOL | Öğrenme Çıktıları | 1 | İlk felsefe sistemlerini, büyük filozofları ve önemli kavramları öğrenir | 2 | Felsefenin temel disiplinlerini tanır. | 3 | Felsefenin temel sorunlarını tanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 1. Analiz ve Sentez kapasitesi
2. Temel Genel Bilgi (Kültür)
3. Mesleki Temel Bilgi
4. Problem çözme becerisi
5. Karar verme becerisi
6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük
8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
| Dersin İçeriği | erdem, özgürlük, haz, doğaya uygun yaşam | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Felsefe ve Felsefe Bilim İlişkisi
| | | 2 | İlkçağ Felsefesi Kavramının Sınırı | | | 3 | Milet Okulu, Arke Kavramı
| | | 4 | Thales, Anasimandros, Anaksimenes
| | | 5 | Elea Okulu, Varlık Sorunu
| | | 6 | Ksenophanes, Parmanides
| | | 7 | Melisos, Zenon, Hiç’çi Gorgias
| | | 8 | Olus Sorunu ve Arke’ nin Yeniden Ele Alınısı.
| | | 9 | Herakleitos, Pythagoras Empedokles ve Demokritos
| | | 10 | Pre-Sokratic Felsefenin Yapısı
| | | 11 | Sokrates ve Felsefesi
| | | 12 | Platon ve Felsefesi
| | | 13 | Aristoteles ve Felsefesi
| | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1996.
2. Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Çv: H. Vehbi Eralp, Sosyal Yay., İst. 1988.
3. Frank Thilly, Yunan ve Ortaçağ Felsefesi, İzdüsüm Yay., İst. 2002.
4. Walter Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yay., İstanbul 1994.
5. Frank Thilly, Bir Felsefe Tarihi, İdea Yay., İst. 2000.
6. Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bursa 1988.
7. Karl Vorlander Fesefe Tarihi, İz Yay., İst. 2004.
8. Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, çev: Samil Öçal, Açılım Kitap Yay., İst. 2003
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Seminer | 1 | 15 | 15 | Makale Kritik Etme | 10 | 7 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 4 | 10 | 40 | Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|