Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-121FELSEFE TARİHİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İlkçağ felsefi düşüncelerinin eleştirel, karsılaştırmalı ve çok yönlü olarak incelenmesi. Varlık felsefesinin temel problemlerinin kavratılması, Sokrates, Platon, Aristoteles, Sokratesçi Okulların, temel felsefelerini kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Suat ÇELİKKOL
Öğrenme Çıktıları
1İlk felsefe sistemlerini, büyük filozofları ve önemli kavramları öğrenir
2Felsefenin temel disiplinlerini tanır.
3Felsefenin temel sorunlarını tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Analiz ve Sentez kapasitesi 2. Temel Genel Bilgi (Kültür) 3. Mesleki Temel Bilgi 4. Problem çözme becerisi 5. Karar verme becerisi 6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği 7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük 8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
Dersin İçeriği
erdem, özgürlük, haz, doğaya uygun yaşam
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefe ve Felsefe Bilim İlişkisi
2İlkçağ Felsefesi Kavramının Sınırı
3Milet Okulu, Arke Kavramı
4Thales, Anasimandros, Anaksimenes
5Elea Okulu, Varlık Sorunu
6Ksenophanes, Parmanides
7Melisos, Zenon, Hiç’çi Gorgias
8Olus Sorunu ve Arke’ nin Yeniden Ele Alınısı.
9Herakleitos, Pythagoras Empedokles ve Demokritos
10Pre-Sokratic Felsefenin Yapısı
11Sokrates ve Felsefesi
12Platon ve Felsefesi
13Aristoteles ve Felsefesi
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1996. 2. Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Çv: H. Vehbi Eralp, Sosyal Yay., İst. 1988. 3. Frank Thilly, Yunan ve Ortaçağ Felsefesi, İzdüsüm Yay., İst. 2002. 4. Walter Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yay., İstanbul 1994. 5. Frank Thilly, Bir Felsefe Tarihi, İdea Yay., İst. 2000. 6. Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bursa 1988. 7. Karl Vorlander Fesefe Tarihi, İz Yay., İst. 2004. 8. Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, çev: Samil Öçal, Açılım Kitap Yay., İst. 2003
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Seminer11515
Makale Kritik Etme10770
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma41040
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr