Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-136DİN BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Din bilimlerindeki yöntem ile ilgili temel tartışma konularını kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Yusuf MACİT
Öğrenme Çıktıları
1Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrar. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma.
2Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapar.
3Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz eder.
4Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapar.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimler tasnifini ve din bilimlerinin bu tasnif içindeki yerini kavrar Farklı sosyal-bilimsel ekoller ile ilgili temel kaynaklardan yararlanabilir Anlama ve yorumlama konusunu din bilimleri özelinde kavrar Bilim felsefesindeki tartışmalar ve sosyal bilim paradigmasındaki değişim çerçevesinde din bilimlerini değerlendirebilir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Konunun ve kaynakların tanıtımı
2Sosyal bilimler ve din bilimleri
3Dine antropolojik yaklaşımlar
4Dine antropolojik yaklaşımlar
5Dine psikolojik yaklaşımlar
6Dine sosyolojik yaklaşımlar
7Klasik sosyal bilim paradigmasındaki değişim
8Bilim felsefesindeki tartışmaların din bilimlerine etkisi
9Din bilimlerinde anlama ve yorumlama
10Din bilimlerinde objektiflik problemi
11Dinlerde evrensellik ve yerellik tartışmaları
12Din araştırmalarında tarihsel gerçekçilik ve tarihsel inşacılık
13Din bilimlerinin geleceği üzerine tartışmalar
14Genel değerlendirme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
William E. Paden, Kutsalın Yorumu, Çev. Abdurrahman Kurt, Sentez Yay., İstanbul, 2008. Ömer Mahir Alper (ed.), Batı’da Din Çalışmaları, Metropol Yay., İstanbul, 2002. James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek, Çev. Fuat Aydın, İz Yay., İstanbul, 2004. Inger Furseth, Pal Repstad, Din Sosyolojisine Giriş, Çev. İ. Çapcıoğlu, H. Aydınalp, Birleşik Kitabevi, Ankara,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma71284
Ev Ödevi9654
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr