|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-104 | FELSEFENİN TEMEL PROBLEMLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, felsefi düşünüş biçimini kavratmayı, felsefe bilim ve din arasındaki farklılıkları göstermeyi, temel felsefi sorunlar hakkında öne sürülen görüşleri tanıtmayı ve felsefi düşünebilme alışkanlığı geliştirmeyi amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DOÇ. DR. HASAN OCAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Metafiziğin doğasını, kapsamını ve temel kavramları kavrar.
Başlıca metafizik teoriler hakkında fikir sahibi olur.
Bir varlık alanı olarak doğa ve dış dünya hakkında bilgi sahibi olur.
Metafizik’e ilişkin çağdaş görüşler hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Felsefi düşüncenin karakteristikleri, felsefi bilgi ve sağduyu bilgisi, felsefe-bilim-din ve sanat ilişkisi, temel felsefi meseleler ve felsefenin temel disiplinleri
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı: Aristoteles’in Bilim Sınıflaması;
Metafiziğin Konusu ve Problemleri | | | 2 | Metafizik -Ontoloji -Teoloji İlişkisi | | | 3 | Ontolojik Problem: Görünüş-Gerçeklik Ayrımı | | | 4 | Varlık-Öz İlişkisi | | | 5 | Varlık Türleri: Bilfiil Varlık-Bilkuvve Varlık;
Zorunlu Varlık-Olumsal Varlık | | | 6 | Temel Kavramlar:Töz, İlinek; Kategoriler;
Madde, Form | | | 7 | Tümeller Sorunu: Nominalizm-Kavram Realizmi-
Kavramcılık | | | 8 | Ontolojik Realizm; Ontolojik Tanrı Kanıtı ve
Eleştirisi | | | 9 | Metafiziksel Bir Problem Olarak Özgürlük I:
Yazgıcılık, Mekanizm, Erekselcilik, Vesilecilik | | | 10 | Varlık Kuramları I; Monizm, Pluralizm | | | 11 | Varlık Kuramları II; Doğacılık- Materyalizm | | | 12 | Varlık Kuramları III; Doğa Üstücülük-İdealizm | | | 13 | Varlık Kuramları IV; Düalizm: Zihin-Beden
Problemi | | | 14 | Kant’ın Eleştirisi: “Kendinde Şey”, Bilmenin
Sınırı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Bolay, Süleyman Hayri, Felsefeye Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004.
2- Arslan, Ahmet, Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara, 2001.
3- Harman, Randall, Felsefeye Giriş, (çev. Ahmet Arslan), Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir, 1989.
4- Ahmet, Cevizci, Felsefe, Sentez Yayınları, 1984.
5- Mengüşoğlu, Takiyettin, Felsefeye Giriş, Remzi Kitap Evi, İstanbul, 1959.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 1 | 42 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|