Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-226DİN ÖĞRETİMİ TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI - IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı din öğretimi teknolojisi ve materyal tasarımı hakkında öğrencilerin bilgi ve becerilerini ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yasin YİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1Din öğretimi teknolojisi ve materyal tasarımı hakkında ileri düzeyde bilgi ve beceriler edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu dersi alan öğrenciler, din öğretimi teknolojisi ve materyal tasarımı hakkında ileri düzeyde bilgi ve beceriler edineceklerdir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din öğretiminde araç ve materyallerin yeri ve işlevleri
2Din öğretiminde araç ve materyallerin seçimini ve geliştirilmesini etkileyen faktörler
3Din öğretiminde materyallerin geliştirilmesinde dikkat edilmesi gereken tasarım ilkeleri
4FATİH projesi
5Uzaktan din eğitiminde imkânlar ve sınırlılıklar
6Dijital eğitim ortamlarında verimliliğin artması için dikkat edilmesi gerekenler
7EBA ve diğer dijital eğitim ortamları
8EBA ve diğer dijital eğitim ortamları
9Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (gerçek eşyalar, model ve maketler, dioramalar, kuklalar)
10Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (kitaplar, dergiler, gazete ve dergi küpürleri, resim ve fotoğraflar)
11Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (karikatürler, tablo ve grafikler, kavram haritaları, bulmacalar)
12Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (poster ve afişler, broşür ve bültenler, panolar, çalışma yaprakları)
13Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (gösterim ve yazı tahtaları, tepegöz, teyp ve mp3, bilgisayar ve internet)
14Din öğretiminde kullanılabilecek bazı araç ve materyaller (powerpoint (ppt.-pps.) sunumu, bilgisayar destekli eğitim)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
Performans14114
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr