Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-171 | KLASİK TEFSİRLERDEN ÖRNEKLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Farklı dönemlerde ve türlerde oluşturulmuş tefsirler hakkında öğrencinin derinlemesine bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. İbrahim Akgün |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik tefsir metinlerinin dil ve üslup özelliklerini kavrayabilme. | 2 | Klasik tefsir metinleriyle çağdaş tefsir metinleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit edebilme. | 3 | Rivâyet tefsirlerinin karakteristik özelliklerini kavrayabilme. | 4 | Dirâyet tefsirlerinin karakteristik özelliklerini kavrayabilme. | 5 | Rivâyet tefsirleriyle dirâyet tefsirlerinin artı ve eksi yönlerini tespit edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Klasik tefsirlerde Kur'an ayetlerine yaklaşım tarzı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metinleşme Süreci Açısından Kur’an ve Diğer Mukaddes Kitaplar Arasında Mukayese | | | 2 | Üslûp Farklılıkları Açısından Sözlü (İrticalî) ve Yazılı Metinlerin Özellikleri | | | 3 | Mekke ve Medine Dönemi Kur’ân Metinlerinin (Konu, Öncelikli Gaye ve Üslûp) Özellikleri | | | 4 | Kur’ân’ın, Hz. Muhammed Tarafından Tefsir Edilmesi: Buhari, Kitabu’t-Tefsir’den Örnekler | | | 5 | Kur’ân İlimleri İle İlgili Metinlerden Örnekler: el-İtkân fî Ulûmi’l-Kur’ân | | | 6 | Mekke Dönemi Kur’ân Metinlerinden Seçmeler. İlk Müfessirlerden Mukâtil’in Tefsirinde Alak Suresi Ve Yorumu | | | 7 | Medine Dönemi Kur’ân Metinlerinden Seçmeler. Taberî Tefsirinde Hz. Adem’in Yaratılışı, Bakara, 2/30 | | | 8 | Dirâyet Müfessirlerinden Razi’ye Göre İlk Günah Ve Ferdî Sorumlulukla İlgili Kur’ân Metinleri Ve Yorumu | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Rivayet Tefsirlerinden Örnekler (İbn Kesîr) | | | 11 | Mezhebî Tefsirlerden Zemahşerî Örneği | | | 12 | Tasavvufî Tefsirlerden İsmail Hakkı Bursevî Örneği | | | 13 | Ahkâm Tefsirlerinden Cassâs Örneği | | | 14 | İctimaî Tefsirlerden Abduh Ve Reşid Rıza Örneği | | | 15 | Kur’ân, Tevrat Ve İncil Metinlerine Göre İlk Günah Ve Ferdî Sorumluluk | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Arthur Jeffery, The Foreign Vocabulary of The Qur’an, Cairo 1937
2. Fahruddîn er-Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, I-XXXII, Beyrut 1990
3. et-Taberî, Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân, I-XXX, Kahire 1954
4. el-Cessâs, Ahkâmu’l-Kur’ân, I-IV, Beyrut 1985
5. İbn Kesir, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, I-IV, Beyrut 1969
6. ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, I-IV, Beyrut 1983
7. Mukatil b. Süleyman, Tefsiru Mukatil b. Süleyman, I-V, Kahire 1979
8. el-Bursevî, Rûhu’l-beyân fî tefsîri’l-Kur’ân, I-X, İstanbul 1969
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|